onsdag 22 juni 2011

Kajak över Gullmaren

I går tog jag och Conny en dagstur med kajaker. Det var oerhört jobbigt och det känns i hela kroppen i dag. Vi började i Pinnevik och slutade i Gullmarsbaden med mellanlandning på två olika platser på andra sidan skaftöbron.

Resan gick bra även fast jag hade roderproblem där jag minst behövde det. Först på vägen över Gullmaren och sedan på hemvägen över samma fjord. Efter första korsningen av fjorden så löste vi mitt roder, tyvärr gick det sönder när det vågade som mest.



Det var på hemvägen då vi korsade Gullmaren som linan mellan högerpedal och rodret gick av. Som tur var så var rodret inställt på en bra kurs, men det blev ändå mycket paddelstyre. Ganska läskigt med höga vågor, starka vindar, långt till land och inte en blekfet lite aning om hur man ska agera om man välter. Går det att komma i kajaken igen eller är det bara att börja simma?



När vi lämnade tillbaka kajakerna fick vi oerhört coola kepsar, inte så dum!



I alla händelser var det en kul dag och jag hoppas på att vara med om något liknande igen så fort träningsvärken lagt sig, kanske i Vänern nästa gång?

- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Tack! Känns riktigt roligt med cykeln och jag längtar till på torsdag då jag ska hämta den. =) Tror också en hybrid blir bra för mig, jag vågar mig verkligen inte på en racer.
    Är absolut ingen van cyklist och skräms verkligen av de där tunna däcken.
    Skulle säkert cykla omkull ett antal gånger med en racer och nu vill jag ha en skonsam sport att syssla med. Löpningen har ju inte varit min bästa vän direkt, haha.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se