tisdag 30 augusti 2011

En boss som gjort tre pass i dag.

Sedan i söndags har jag officiellt varit ansvarig för spinningen på KAUIF, och det har redan varit mycket meck. Fast det är kul, inte så ofta jag får tillfälle att ta ansvar för saker annars.

Klarade i dag ett av målen jag satt upp. Simma 1 kilometer sub 30 min. Vilket jag i dag gjorde på 29.30 min. Förutom simning var mina mål: 10 reps med 25 kg i hantelpress vilket jag är nära nu då jag satt 2 * 6 med 25 kg. Skulle även ta plankan i fem minuter. Det har jag inte tränat alls.

Uppdaterade mål:
Hantelpress 10 reps med 25 kg.
Simma 1 km sub 25 min
Plankan 5 min

Ur ett träningsperspektiv har det varit en bra dag. Började med ben och axlar på gymmet. Simmade sedan 40 längder. Drog hem och åt lite, sedan körde jag spinning i 70 min - tränade på mitt nya, lite längre pass.


- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Svar: Nu har jag tjatat så mycket på Madde att hon faktiskt ska ta tag i bloggandet igen, haha. Ibland ger det utdelning att vara påstridig.
    Ja glasögonen känns som ett riktigt bra köp, men något annat jag också skulle behöva är ett skydd för munnen. Jag har nämligen svalt fler mygg och flugor under mina cykelturer än vad jag vill räkna. Så frktansvärt äckligt! Jag kanske skulle spänna ett litet nät över munnen eller något liknande? =)

    Vad kul att vara ansvarig för spinningen! Imponerande. Du har väl inte varit instruktör så länge?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se