måndag 1 augusti 2011

Trött på att vara kass, så nu jävlar!

Blir lite trött på att min träning är så ofokuserad. Dessutom så känns det som att jag blir svagare och svagare och sämre och sämre på ca alla övningar. Kul.

Tänkte därför börja bli lite seriös - igen? - genom att sätta upp några förhoppningsvis kortsiktiga mål, borde gå på ett kvartal i alla fall. Ska bli seriösare på matfronten också - tyvärr är det inte överdrivet lätt då mina utsvävningar varken är speciellt ofta eller stora.

Mål nu då:
Hantelpress 10 reps med 25 kg.
Simma 1 km sub 30 min.
Plankan 5 min.

Målet med löpningen är endast att blir hel igen. Så det gäller väl typ att springa så mycket jag kan men aldrig pressa när det gör ont.

Kan springa någon kilometer nu utan att vaden höjer rösten i alla fall. Det gäller även om jag springer barfota. Testar att springa med tjocka skor också, men det är helt hemskt efter att ha fått smak för det minimalistiska. Känns klumpigt och...fel?

Har vid två tillfällen sprungit halvlångt - i dagens mått mätt - på asfalt helt barfota. Rätt gött även om fötterna ser ut så här efteråt:


- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Aaaj aj aj gör det inte hemskt ont i fötterna??

    Härlig med ett mål på plankan. Jag längtar som tusan tills jag är klar med min utmaning. Riktigt trött på den där jäkla övningen nu, haha.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se