söndag 3 april 2011

Linne från Houdini

I fredags tittade jag in på Magazinet för att kolla efter ett par skor som inte hade kommit in än, men de skulle komma i slutet på denna veckan och då blir de mina. Mer om dem då. När jag var där så såg jag att de hade produkter från Houdini och jag bad dem då att ta hem ett linne med detta märket som jag varit sugen på ett tag. I onsdags levererades det till butiken och jag i dag använde jag det för första gången.

Jag var på spinning i lördags, men då som instruktör så då måste jag ha KAUIF-T-shirt på mig. I dag var jag dock där som en vanlig deltagare, så då kunde jag testa linnet. Tanken är att jag ska ha det när jag löper så ett spinningtest är sub-optimalt, men va fan.

Det är svårt att fånga hur det ser ut på en bild varför jag gjorde ett litet kollage:



Linnet är grönt, linnet är skönt och linnet är lätt, även när det är fullt av svett. Det sitter gött också över axlarna och det är ganska långt, så man behöver inte oroa sig för att visa magen.

Jag köpte linnet i medium men funderar på om jag inte skulle ha valt small då det är lite fladdrigt, men hellre det än att det stramar.

450 kr fick jag pröjsa, lite mycket för ett linne kanske. Men både Magazinet och Houdini känns som företag jag vill stötta. Ofta är jag irriterad på att det bara finns stora butikskedjor utan kunnig personal eller vettiga produkter. Så då känns det ju bra när jag köper saker från små trevliga lokala butiker istället för att beställa online.

Houdini sponsrar Markus Torgeby - en av Sveriges coolaste löpare. Men de är tydligen också ledande vad gäller återvinning. Sånt gör i alla fall att jag tycker att det kan vara kul att lägga lite extra på diverse produkter. Det är värt mycket mer än hur snyggt/moderiktigt plaggen är anser jag.

2 kommentarer:

  1. Jag har gått förbi den butiken flera gånger och varit sugen på att gå in men aldrig gjort det. Får nog ta mig en sväng dit.

    Vet precis vad du menar med stora kedjor med okunnig personal. När jag letade efter kompressionsstrumpor så visste ingen på varken Stadium, Intersport eller Team Sportia vad det var så jag fick stå i flera minuter och förklara. Helt sjukt med tanke på den löparboom som varit de senaste åren. Jobbar man i sportbutik borde man verkligen veta sådant.

    SvaraRadera
  2. Svar: Ja kanske beror det på skorna att jag fick ont i benhinnorna? Jag hade nämligen mina snabbskor och är ju inte så jättevan vid att springa i dem.

    Angående vargarna så kan vem som helst över 15 år boka ett besök i varghägnet. De är ju lite dåliga på att marknadsföra just den grejen tycker jag för ingen verkar veta om att det går att göra, haha.
    När jag gick i gymnasiet så ingick det ett besök på Kolmården (jag läste djurvård) och då fick vi bland annat gå in hos vargarna så det var därför jag visste om det.
    Finns massa information på Kolmårdens hemsida om det.
    Sjukt häftig grej verkligen!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se