söndag 17 april 2011

Välgörenhetsdagen på KAUIF

Jag har inte hört så mycket om hur det gick under dagen som helhet. Men på mitt pass, som också var dagens första pass kom det nio personer. Eftersom pengarna samlades in i "bössor" vet jag inte exakt hur mycket som kom in under passet, men det hamnade nog strax under 1000 kr. Minst 800 kr i alla fall.

Mitt i mitt pass kom det också en reporter och tog massa bilder. Det var lite coolt att ha en fotograf som sprang runt och fotade samtidigt som jag skulle försöka hålla fokus på passet. Men det gick bra. Bilder och repotage ska tydligen publiseras på torsdag i Karlstads tidningen. Spännande.

När jag ändå babblar om välgörenhet så vill jag även uppmärksamma LIVESTRONG. I måndags när jag hade mitt ordinarie pass så såg jag att en av deltagarna hade ett gult armband. Jag frågade han lite om det, och det visade sig vara ett livestrong-armband. Alltså ett projekt från Lance Armstrong som syftar till att samla in pengar till forskning om cancer samt att göra det mer uppmärksammat. Hur som helst så lovade deltagaren med armbandet att jag skulle få ett nästa gång, eftersom han hade ett gäng till hemma. Och mycket riktigt, i går var han på plats och jag fick ett armband. Det känns rätt coolt faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se