tisdag 5 april 2011

Tre spinningpass på samma dag.

Klockan 16:15 skulle jag infinan mig i KAUIFs lokaler för att utvärdera en spinninginstruktör. Det gjorde jag, och hon var grym. Passet var slut och nästa skulle börja, det fanns lediga platser och hemma väntar bara plugg och elände så jag körde igen.

Skillnaden i jobbighet mellan ett och två pass är inte så stor. I alla fall inte då det i stort sett blir 30 minuters vila mellan de båda. När jag efter andra passet även fixade in mig på ett tredje så började det hända grejer. Eftersom jag inte ätit någonting sedan 15-tiden och klockan nu passerade 19 så började hungern komma. Detta är dock inte så dumt. Train low, race high brukar man ju säga. Dessutom försöker jag faktiskt förbättra min fettförbränningsförmåga och det gör man dels genom att äta fett och dels genom att träna utan att mata kroppen med kolhydrater. Strax efter klockan 20:00 slutade det tredje passet. Jag hade alltså inte ätit något på ca fem timmar och tre av dem spann jag så svetten spruta.

Det är riktigt spännande att träna när man är hungrig. Kanske inte något man skall göra för ofta, det kan ju säkert leda till massa ätstörningar osv. Men kroppen reagerar lite annorlunda och hungern går i vågor. Så varje gång hungern går över känns det som en liten seger. När jag sedan kom hem åt jag scrambled eggs med mer smör än jag vågar erkänna, så trots tre spinningpass är jag lite osäker på om kalorierna  gått plus eller minus i dag.

Jag sprang både till och från spinningen i mina fivefingers, det är ca 1,5 kilometer åt vardera håll. Inte så långt, men jag känner mig mer och mer bekväm i dem. Vad som står på träningsschemat i morgon är inte helt klart än. Suget säger dock att jag ska närma mig milen i mina fivefingers. Hur det blir med den saken låter jag morgondagsformen avgöra.

Jag och Conny innan förra årets stadslopp
Än är det långt kvar till Karlstad stadslopp. Men jag hade ändå tänkt att anmäla mig snart. Lika bra att vara ute i god tid. Jag ska ju springa detta loppet i KAUIF-laget så jag var lite osäker på hur jag skulle anmäla mig, om tanken var att jag skulle skriva att jag var i ett lag eller så. Jag passade på att fråga detta när jag var på spinningen i dag och fick då det fantastiska svaret att KAUIF bjuder på det och gör själva anmälan åt mig. Ett gratis lopp, den bästa presenten man kan få, och den fick jag. Tack tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se