söndag 3 april 2011

Recension av Outside

För några veckor sedan fick jag tillsammans med marsnumret av Runner´s World även ett inbetalningskort. Då kände jag att det får vara nog. Dags att byta tidning. Visst kommer jag att sakna Runners och då framförallt Jonas Colting, Mårten Klingberg och Rune Larsson som ständigt glänser i sina krönikor. Som tur är har ju Klingberg en blogg, så han försvinner inte helt ur mitt liv.

Obs! Bilden är arrangerad.
Utan att göra någon större research så fastnade jag för Outside. Efter att nu ha fått mitt första nummer så känns det helt rätt. 130 sidor att dregla över. I numret jag gått igenom nu så finns det bland annat en stor artikel om militärträning och en stor om stenåldersträning. Björn Ferry får vara med på ett hörn och promotea sin LCHF-bok.  Jonas Colting hann med att vara med två gånger. Inte så oväntat att han är med när det snackas stenålderstränign men han var även med i en kort intervju angående sin bok Den nakna hälsan.

Givetvis fanns det mycket annat göttigt att läsa men förutom intressanta artiklar så är bilderna i tidningen jävligt snygga. Kanske inte så oväntat med Jens Assur som en av fotograferna.

I numret ingick också filmen Food INC. Jag har inte sett den än men kommer att göra det så fort jag får tid. Filmen skickades inte med på DVD utan man får logga in på någon hemsida och uppge en kod för att se den. Fiffitgt tycker jag och det är dessutom ett lämpligt sätt från Outside att bjuda på något mer än endast tidningen utan att vara onödigt påfrestande för miljön.

Jag skippar att sätta något betyg på tidningen, men om jag skulle ha gjort det så hade det blivit högt. Om vi ska tala i skoltermer så skulle tidningen nog nå betyget A, och då snackar jag GY2011. Outeside lämnar alltså inte mycket att önska.

En märklig grej är att även aprilnumret av Runner´s hittade hem till mig. Vet inte riktigt hur jag ska hantera den situationen, tror att jag väljer att inte göra något och hoppas på att den löser sig av sig själv.