måndag 13 december 2010

Frisk!

Nu är jag nog helt frisk. #Äntligen. Jag var frisk nog för att i -9°C kunna springa 10 kilometer i alla fall. Jag försökte hålla en ganska låg hastighet, men det är svårt när det kommer uppförsbackar som bara "tigger om det". Så snittiden hamnade på 5:07 minuter per kilometer.
Även om det är halt och lite svårt att skjuta ifrån på ett bra sätt så är ändå snö ett skönt underlag att springa på. Det blir ju lite extra dämpning vilket inte är så dumt för mitt knä. Jag tror att det mer eller mindre är helt bra nu. Då och då kan jag få lite ont i någon sena eller så men det är inget överdrivet. Jag ska ändå ta det lite lugnt nu fram till slutet på månaden då jag ska till Sälen. Där kommer jag att stanna i en vecka och planen är att det ska bli mycket och hård träning under den veckan varför jag väljer att ta det lugnt fram tills dess.
Innan jag skulle ut i dag så letade jag efter min iPod shuffle, men kunde inte finna den. Det är inte helt omöjligt att den ligger i tvättmaskinen vilken jag nyss startade. Kul att det blir lite av ett spänningsmoment att hänga tvätten i kväll ändå.

Den nya iPoden verkar dock inte så dum och jag störde mig lite på den förra då det inte fanns några kontroller på själva iPoden utan man var tvungen att ha speciella hörlurar med knappar på om man ville byta låt eller justera volymen.


1 kommentar:

  1. Vad skönt att du känner dig frisk!
    Jag tänkte precis samma sak om snön när jag var ute och sprang i går, riktig skön dämpning för knäna.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se