torsdag 2 december 2010

Sim, fika och löp

Se filmen, så utvecklar jag efter....


Utveckling: Löpningen hem gick något bättre än väntat. Cirka 4,5 kilometer på 24:28 med en tung och klumpig väska. 5-10 kilo tror jag att vägde. Även om löpningen gick bättre än väntat så fick jag kämpa lite, vilket är ett dåligt tecken. Fast å andra sidan så var det ju inte optimala förutsättningar med 2 timmars bad i ryggen och tung väska ryggen.
Jag kommer behöva köpa ett par nya vantar innan marathonet också, är det någon som läsare som har tips på några lagom varma löparfingervantar? Jag vill inte ha tumvantar då det blir lite bökigt att greppa muggar osv med dem.
Min måltiden har förändrats också. För några veckor sedan siktade jag på strax över 3:30 men nu känns det som att jag får vara nöjd med att lyckas genomföra loppet, eller sub 4 i alla fall. Lite synd, men det är ingen idé att pressa sönder min taniga kropp nu när jag nästan är reparerad.

2 kommentarer:

  1. Vad är det för mara som du ska springa?

    Angående vantar så har min syster ett par från Nike som hon gillar och tycker är precis lagom varma.
    Själv ska jag gå och köpa ett par från Craft i morgon som jag hittade på Team Sportia. Deras kläder är ju väldigt bra och har suverän kvalité. Ska se om jag hittar någon löparmössa också som man inte ser förjävlig ut i, hehe.

    SvaraRadera
  2. Ja jackan är egentligen för längdskidåkning men funkar lika bra för löpning. Jag har inte åkt på många år och var verkligen inte bra då heller. Jag får liksom inte stopp, haha. Men nu tänkte jag börja åka igen så jag ska köpa skidor någon dag snart. Jag planerar att åka sent på kvällarna eller väldigt tidigt på morgonen för att slippa skämmas haha. Längdskidor känns ju som ett väldigt bra komplement till löpningen och perfekt för mig som älskar att vara utomhus.

    Jag fattar att du tycker att det vore lite pinsamt om du sprang på din förra sjukgymnast om du går till Tomas Langer men samtidigt så ska du ju självklart gå till den som är bäst. Och han är verkligen grymt duktig.
    Dessutom är han ansluten till landstinget så det kostar bara 100 kr att gå till honom, bara det är ju ett skäl att välja honom. =)
    För hon som du gått till är väl privat antar jag? Om jag fattat det rätt så är det bara Tomas Langer på Klarälvskliniken som är ansluten till Landstinget.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se