tisdag 14 december 2010

Löp och sim

Jag blir rädd och irriterad när jag märker hur mycket jag tappar på bara en vecka. I dag har jag haft träningsvärk från gårdagen. Det är inte något jag får från löpning annars, speciellt inte från en liten runda på 10 kilometer.
Mitt knä var tydligen inte helt bra det heller, men jag tror att jag har hittat felet. Jag får ont i senan som sitter precis under knäskålen när jag är trött. Det gick bra att springa till simhallen, när jag skulle hem gick jag dock mer än vad jag sprang. Ca 4,5 kilometer i varje riktning. Antar att det bara är att träna så att det dröjer längre tills jag blir trött.
Simningen gick ganska bra även om jag tappat styrka även i de rörelserna. Som vanligt hade jag Tobias som sällskap och vi simmade omkring där i ungefär 90 minuter.

I morgon blir det skidåkning, blir kul att testa nu när det kommit lite mer snö. Har till och med sett att det finns skidspår i mitt lilla elljusspår nu. Kommer satsa på minst en eller två mil, behöver ett långpass snarast känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se