tisdag 30 november 2010

Ich bin spinningmaster of destruction!

Stressig dag. Som vanligt nu för tiden. Det är tur att jag tränar mycket, då ska man tydligen bli tåla stress bättre. Men det är ju lite märkligt att det som bygger upp min stresstålighet också är orsaken till min stress. En av orsakerna i alla fall. Det är bara att träna mer så att jag pallar stressen antar jag.

Obs! Obs! I lagens namn! Bilden är stulen.
Utan att ha hunnit äta annat än lite nötter sedan lunchen kl 11:00 så drog jag till KAUIF kl 17:00 för två timmars spinning. Vi var fem personer som skulle ha audition för att bli spinninginstruktörer. Fem personer á 15-20 minuter och jag var näst sist att instruera. Att springa i en cirka en timme är en bit kaka för mig. Men spinning är en annan femma. Det är mycket intensivare, man får högre puls och tunga partier är mycket tyngre. Så jag var relativt slut när jag skulle böra köra mina låtar. Jag flåsade mycket, hade ibland svårt att prata samtidigt som jag trampade men jag lyckades hålla takten ganska bra. Oerhört bra för att vara mig.
När alla var färdiga så blev vi utvärderade av instruktörerna. Det som jag var kass på var framförallt takten, men det var ingen katastrof. Jag fick även lite kritik på min teknik i vissa positioner, men det var mest småsaker.
Jag fick beröm för att jag "tog i och kämpade" men huvudsakligen för att jag "bjöd på mig själv och var rolig". Helt rätt, jag är sjukt kul faktiskt. Det var vitsar och kommentarer som exempelvis "lägg på mycket vikt nu, det är vikt-igt" och "om ni tycker att det är tungt och jobbigt så är det bara att bita ihop så går det över snart" som gjorde att jag stämplades som rolig. Höga krav, jag gillar´t!
I alla händelser blev jag godkänd och ska nu fram till vecka ett eller om det var två göra ett helt pass. Ett pass med uppvärmning, nedvarvning och stretch. Detta passet skall sedan inspekteras in action och när det är gjort börjar jag som instruktör.
Vårterminen kommer alltså gå i spinningens tecken. Spinningens och löpningens tecken. Jag ska simma mycket också. Vårterminen kommer alltså att gå/löpas/spinnas/simmas i träningens tecken.
Jag funderar på gymkort också...

2 kommentarer:

  1. Grattis till att du blev godkänd! Vad roligt.

    Jadu det bli mycket rehab nu, närmare bestämt sju dagar i veckan de kommande två veckorna så jag får banga den där dealen vi skulle göra. =)Vi får göra om den när jag är igång med den riktiga träningen igen tycker jag.

    Jag var hos Tomas Langer på Klarälvskliniken som ligger i LLA. Han var hur bra som helst så jag rekomenderar verkligen honon. Nackdelen är väl att han har en månads väntetid. Men i mitt mail skrev jag att han gärna fick ringa mig om han fick ett återbud och tack vare det behövde jag bara vänta i 1,5 vecka.

    Telefonnummer och mail till honom finns på klaralvskliniken.se

    SvaraRadera
  2. Grattis! Bra jobbat!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se