söndag 28 november 2010

Inställt distanspass och veckosammanfattning

Tanken var att jag i dag skulle springa ca 30 kilometer. Tyvärr väljer jag att ställa in det. Märkligt nog beror det inte på väderförhållandena som i skrivande stund är suboptimala. Vind och snö. Problemet är att jag inte känner mig helt i form och att mitt knä spökar lite extra, så jag vågar inte.

Veckosammanfattning:

Måndag:
Spinning: 60 minuter

Tisdag:
Vilodag

Onsdag:
Löpning: 9,5 kilometer
Badminton: 2 timmar
Löpning: 9,5 kilometer

Torsdag:
Spinning: Mer än en timme...

Fredag:
Löpning: 5 kilometer
Simning: 2 timmar
Löpning: 5 kilometer

Lördag:
Vilodag

Söndag:
Tvångsvila. Fast fortsätter det att snöa ett tag till så blir det nog lite skidor i kväll. Återkommer om det blir så....

Jonas Colting håller på med ultraman just nu. Tredje och sista dagen i dag, vilket innebär 84 kilometer löpning i väggrenen på en motorväg. Temperaturen på Hawaii där han springer är ca 30°C i skuggan. Fast han har inte tillgång till någon skugga, så det blir varma 84 kilometrar. Här är två filmer från dagarna som varit, titta på dem:


1 kommentar:

  1. Ja Kesella är fullproppat med protein. Jag brukar ofta äta lättkesella med flytande honung och nötter eller med osockrade bär som mellanmål. Jättegott och mättande.

    Någon jättekoll på kost har jag väl inte men jag äter ganska mycket enligt GI. Började med det när jag ville gå ner i vikt och har mått väldigt bra av att utesluta de snabba kolhydraterna så jag har fortsatt.
    Men kika in på den här bloggen: Thomastranar.blogspot.com
    Jag tror att han äter enligt LCHF nämligen. Han svarar säkert om du har frågor.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se