lördag 13 november 2010

Grundutbildning dag II


I dag var det dags för andra dagen av KauIFs grundutbildning. Dagen började med ett inspirationspass vilket innebar afrikansk dans i ungefär en timme. Inte riktigt min grej, men jag bet ihop och fångade alla möjligheter att göra fel. Snurrade åt fel håll, sparkade med höger fot istället för vänster och var ständigt i otakt. Extra pinsamt då jag befann mig i en grupp med ca 20 tjejer som inte verkar ha gjort speciellt mycket annat i sina liv.
Vi hann med en hel del spinning under dagen, så totalt fick jag minst två timmars träning i dag och enligt schemat så lär det bli ännu mer i morgon. Då ska jag ju även till vuxencrawlet på kvällen.
Tanken var att jag nu på kvällen skulle jobba lite med min C-uppsats men det blir inget med det eftersom vi fick en läxa tills i morgon. Så nu sitter jag och ska göra spinningprogram till två låtar. Det är ett helvete att välja låtar, allt känns klyschigt eller töntigt. Men det är väl som med dansen, bara att bita ihop och genomföra. Tankarna förs till Nike:

2 kommentarer:

  1. Vilka låtar väljer du? Tips: http://www.youtube.com/watch?v=X4c2xI4WGVE (mp3:an finns ute i etern). Kan du inte filma ditt pass? Jag skulle ge dig minst en klisterlapp från donken-koppen om jag fick se dina moves till låtarna.

    SvaraRadera
  2. Det säger jag inte, jag står inte för dem. :P
    Vad jag tänkte på är hur otroligt ful Petter är. Jag hade något litet minne av att han var snyggare...
    haha nej, det blir ingen filmning. Du får komma och kolla sedan när jag kör ett riktigt pass. Om du är med och trampar dvs.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se