torsdag 18 november 2010

Tobias, blåbär och Pasi

I dag kommer det inte hända så mycket spännande på träningsfronten, lite spinning om någon timme annars inget. Men i morgon ska jag till simhallen med Tobias, jag uppskattar att han börjar falla mer och mer för träning. Jag blev ganska förvånad när han inte var negativ till badminton och jag blev ännu mer förvånad att vi faktiskt fick till lite lir. Det kändes som att det skulle bli en grej som vi bara snackade om men som aldrig blev av. Kul att det inte blev så! Jag fortsattes att förvånas då han kunde tänka sig att hänga med och simma, undra vart detta kommer sluta. I en mara hoppas jag. Fast jag skulle vara oerhört nöjd med Karlstad stadslopp eller något i den stilen. 
Runner´s World nr 11 dec 2010
För några dagar sedan så skrev jag ett inlägg där jag propagerade för att blåbär var oerhört nyttiga, och som ett brev på posten kom Runner´s World och bekräftade detta. Det kändes inte bra att lämna blåbären med att de bara var bra, så nu kan jag utveckla lite och sudda ut denna skamfläcken:
- Högt antioxidantinnehåll
- Rika på C-vitamin
- Innehåller karoteniden lutein
Extra bra att frysta bär funkar lika bra som färska och att de svenska blåbären tydligen är nyttigast. Jag tvivlar dock på att det är med stor marginal, men ändå.

Pasi Salonen som i årets Ironman Hawaii satsade på att nypa titeln som världens bästa 45 åring(det gick bra fram till löpningen där det sket sig ordentligt, så titeln gick till någon annan) ska springa luciamarna med mig. Med mig kanske är lite överdrivet, men jag tvivlar på att det blir ett stort startfält så jag kanske åtminstone får möjlighet att säga hej. Jag följer hans blogg och han brukar alltid skriva intressanta artiklar i RW så risken är att jag blir lite starstruckt. 

2 kommentarer:

  1. Hoppas att torkade bär också funkar !?!

    SvaraRadera
  2. Humm...jag vet inte, men även om det inte skulle vara lika bra som färska/frysta så är det nog inte helt bortkastat ändå...
    Lite c-vitamin osv borde ju finnas kvar tycker jag :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se