fredag 12 november 2010

Luciamarathon 2010

Yes! Då var det gjort, ett av de svåraste stegen i ett marathon är nu avklarat. Anmälningen. Nu är det klart och betalt, jag ska springa marathon den 11 december.
Banan är ritad för 2009 års lopp, men samma gäller för 2010.
Banan beskrivs på följande vis av IK Granit "Banan mäter 5275 m och löps i åtta, fyra, två eller ett varv. Banan går i samhället Bovallstrand, på motionsspåret och runt Stensnäs med utsikt mot skärgården och Bottnafjorden. Underlag: asfalt, motionsspår med grus.". Som ni ser kan man välja hur långt man springer, så om man är lite löpsugen i december men känner sig lite tveksam till maran så kan man ju anmäla sig till något av de kortare loppen som startar samtidigt och går på samma bana.

Det blir skönt att ha ett tydligt mål som ligger ganska nära i tiden. Nu är det ju länge sedan jag sprang speciellt långt och jag är lite osäker på hur mycket jag ska våga öka distanserna i passen nu. Men jag tror att jag ska försöka mig på ett pass på 25 kilometer i veckan och veckan efter det gå upp på runt 30 kilometer. Pallar inte knät det så kommer det bli lurigt att träna till detta loppet. Spännande. Funkar träningen som jag vill så kommer jag sikta på en tid mellan 3:30 och 3:40, det borde vara rimligt (förutsatt att väder och vind inte stör allt för mycket).

3 kommentarer:

  1. Å nej. Då blir det ju ännu färre öl på apan!
    Men kul att du är ambitiös. Vad kostade anmälan?

    SvaraRadera
  2. jo det är risken, men kanske hakar på och tar en cola ändå...jag kommer ju behöva kalorierna nu ;)
    Det kosta bara 250 kr, men de kortare loppen var ännu billigare. Så det är inte mycket att orda om ifall du är sugen :P

    SvaraRadera
  3. Japs, koontz är riktigt bra. har läst ganska många av hans böcker.

    Haha ok då vet jag :P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se