tisdag 9 november 2010

Simning och Buff

Dagens simning gick ganska bra, men jag känner mig så sjukt värdelös när jag ser "riktiga" simmare som har sin simträning några längder bort. De är så sjukt mycket bättre än mig så det finns inte. Medan jag kämpar som ett djur för att palla att crawla några längder i sträck så glider de fram i vattnet, snabbt och tillsynes utan ansträngning. Jag vill vara på deras nivå, och en dag SKA jag vara det. Men den dagen känns avlägsen just nu.
Simningen pågick i en dryg timme, jag har ingen aning om hur många längder det blev totalt men sex längder var det längsta jag crawlade i en följd.

För några veckor sedan så köpte jag en buff. Det är en tygcylinder som man kan ha till lite av varje:-->
Minns från förra vintern att det var ganska besvärligt att skydda hakan och kinderna från kyla. Det blir lätt att man även täcker munnen vilket gör att det blir blött, äckligt och isigt. Så jag tänkte att man kanske kan lösa detta med en buff. Testade den idag när jag cyklade till och från simhallen och den fungerade väldigt bra. Den är ju tunn så jag vet inte om den duger när temperaturen sjunker lite mer. Men jag vågar ändå rekommendera den. Buff från Tierra ska ni köpa alltså. Eller ta vilket märke ni vill, men min är från Tierra. Minns inte riktigt vad den kostade, men ungefär en hundring eller två hos Naturkompaniet.

Imorgon börjar min utbildning till spinninginstruktör. Det verkar som att det endast blir teori då, men det har kommit lite mer snö nu och om den ligger kvar så blir det nog några varv med skidorna på fotbollsplanen. Det kanske inte är så kul att åka skidor på en fotbollsplan, men det lär inte ha kommit nog med snö än för att kunna köra i några spår.

Hej då!

PS
Grattis till Emil L som idag lyckats springa halvmaredistans för första gången, inte illa!
DS

5 kommentarer:

  1. När du får paketet med 20 buffar och en gratisresa från Tierra får du gärna tänka på mig.

    SvaraRadera
  2. Haha ja visst är det härligt med människor som vågar uttrycka beundran för den egna kroppen! Du kanske är en av dem? =)

    SvaraRadera
  3. Jag beundrar min kropp. Den är så avslappnad. Cool på nåt sätt.

    SvaraRadera
  4. Buff är ett registrerat varumärke och inte en bänämning på alla halstuber. Tierra Tube tror jag att de heter.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se