torsdag 11 november 2010

Väder och eventuell sjukdom förstör mitt liv.

Jag hade planerat att åka lite skidor nu på kvällen. Pannlampa, ett eget (släckt) elljusspår och en ljudbok lockade. Lockar! Men jag känner mig på pannan och inser att jag är lite varmare än man ska. Motvilligt måste jag ta det säkra före det osäkra. Hade det inte varit för instruktörsutbildningen i helgen så hade jag nog chansat, men nu vågar jag inte.

Yr.no spår inte om några goda skidförutsättningar under någon överskådlig framtid heller. Jag hör och ser i skrivande stund hur det rinner vatten från taket, så verkligheten överensstämmer just nu med Yr:s spådomar. Plusgrader, moln och regn med några få undantag ända till 20 november. Det kanske fortsätter längre än så, men det är så långt kaffesumpen kan tala just nu. Skidorna på hyllan igen alltså.

Det är nästan så att jag kallar denna dagen för vilodag. Men inte ens det håller. Jag sprang ju lite i morse, så lite att jag inte ens loggade det på jogg.se, bara 15-20 minuter.
OBS! Bilden är från i somras, men fiket och Tobias är de samma och min blåbärssmoothie skiljer sig endast med en jordgubbe.
Det blev även en eller två långpromenader, en till och en från stan, ca 2*6 km alltså. Även det borde ju räknas som någon form av träning kan man tycka, även om jag egentligen inte gör det. På promenaderna hade jag sällskap av Petta, han gick till stan för att köpa öl, jag för att köpa träningskläder. Alla kan inte prioritera samma, men jag gillar olika så det känns OK. På stan tog vi en fika med Tobias, och ja, jag känner hur jag glider ur bloggens ramar. Men detta är relevant pga det mest framträdande på bilden här till höger. Kost! Jag beställer alltid/ofta blåbärssmoothie om det ges möjlighet. Jag kan inte komma på någon mer källa, men jag vet att det finns andra än Dr Åsa som talat om hur nyttigt det är med bär, framför allt blåbär. jag undrar om det inte var i Runner´s World det stod något om att just blåbär var extra bra för löpare. Exakt vad det är i blåbär som är så bra minns jag inte heller, men är det så relevant? Det är bra, det räcker tyvärr för mig. Jag önskar att jag hade lite högre krav på den informationen som jag rättar mig efter, men tydligen inte.

I morgon hade jag tänkt att ta en riktig vilodag eftersom lör-, sön- och måndag kommer att vara späckade med träning. Men inget verkar ju gå som jag vill eller planerar så det kanske blir något coolt pass i morgon ändå.

3 kommentarer:

  1. Hmm. Här var det länklöst. Har inte den där Tobias en blogg?

    SvaraRadera
  2. Ah, i bildkommentaren fanns url:en. Jag förstår!

    SvaraRadera
  3. Hej Tomas!
    Jo det har han, om du tittar i bildtexten så kan du trycka på "Tobias" där så kommer du till hans blogg. :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se