söndag 14 november 2010

Grundutbildning dag III, vuxencrawl och veckosammanfattning


Grundutbildningen avslutades i dag och jag belönades med ett diplom. Dagen började med ledarskapsutbildning tätt följt av uppkörningar. På uppkörningen så skulle vi som deltog i utbildningen hålla i två låtar, för mig var det i spinning, för andra i styrka och för en annan i box. Efter det stod det styrketeknik på schemat, alltså instruktioner om hur man ska göra i olika övningar samt hur man får folk som gör fel att göra rätt. Utbildningen avslutades med en timmes crossfit och ett lika långt pass med stretch.

När jag var klar hos KauIF så skyndade jag mig hem och åt lite, sedan drog jag på vuxencrawl. Det höll på i en timme och på den tiden kom jag ganska precis en kilometer. Det är ju inte så långt på en timme, men till saken hör ju att vi inte crawlar hela tiden. Ibland ska man bara använda en arm eller bara ben och då är det ju inte så konstigt att det tar lite tid.

Veckan som precis har avklarats har gått bra:

Måndag:
Löpning: Till och från Våxnäshallen - 2 * 9 Kilometer. 
Badminton: 60 minuter.

Tisdag:
Simning: En dryg timme

Onsdag:
Skidor: 45 minuter på fotbollsplan senare en mil i elljusspåret.

Torsdag:
Löpning: Kort misslyckat pass med backintervaller.

Fredag:
Vila

Lördag:
Dans: Afrikansk dans i en timme
Spinning: Ca 90 minuter

Söndag:
Spinning: 60 minuter
Styrka: 30 minuter
Crossfit: 60 minuter
Simning: 60 minuter

En bra vecka även fast det inte blev så mycket löpning, men det har i alla fall varit allsidig träning vilket nog inte ska underskattas. Jag är dock lite irriterad på att det mer eller mindre blev två vilodagar, tanken var ju att jag skulle åka skidor på torsdagskvällen men snön började att försvinna och min panna kändes lite varm. Så det finns ju åtminstone en ursäkt för mitt beteende.
I morgon blir det samma sak som förra måndagen, fast 90 minuter badminton istället för 60.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se