söndag 21 november 2010

Veckosammanfattning

Funderar på om jag ska skippa simhallen i dag. Det är sista gången för terminen med vuxencrawl men på grund av skolstress så får jag nog tyvärr hålla mig torr.

Veckosammanfattning...

Måndag:
Löpning: 9,5 kilometer
Badminton: 2 timmar
Löpning: 9,5 kilometer

Tisdag:
Vilodag

Onsdag:
Löpning: 17,4 kilometer

Torsdag:
Spinning: 60 minuter

Fredag:
Simning: 60 minuter

Lördag:
Löpning: 24,94 kilometer

Söndag:
Vilodag

En ganska klen vecka, men löpningen börjar ta fart igen vilket är kul. Jag har dock lite känningar i knät efter gårdagens löpning. Fast det är inte så farligt, så det är nog bra i morgon tror jag.
Totalt sprang jag 61,36 kilometer denna veckan. Så mitt veckomål på 70 kilometer börjar närma sig.

4 kommentarer:

  1. Oj, veckomål på 70km!?! Jag har just ökat mitt veckomål från 10km till 15km. Det tycker jag är utmanande så att det räcker!

    SvaraRadera
  2. I somras var jag uppe på 100km ett par veckor...men tänkte att jag ska försöka att hålla mig under 70 ett tag nu, så att knät inte ballar ur igen.

    SvaraRadera
  3. Härligt med 70 km/vecka. Längtar tills min kropp håller för det.

    SvaraRadera
  4. Ja :)
    Det känns som att man kan nöja sig ett tag om man ligger runt 70. Läste i RW att det går någon gräns runt 65 km/vecka många som drar på sig skador om man springer mer än så tydligen...men jag väljer ändå att utmana ödet med 5km i veckan ;)
    Det kommer nog snart ska du se, det är nog viktigt att inse att även vilan är en del av träningen. Även om det inte känns så. Men utan den kommer man ju inte långt tyvärr :/

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se