måndag 8 november 2010

NYCM och den kommande veckan

Jag har inte hittat något resultat för Zigge, men vad jag kunde se fanns han inte med på topp 100 listan vilket gör att han inte var speciellt nära 2:19. Synd, det är alltid kul när folk som har oddsen emot sig lyckas.
För Haile Gebrselassie blev det en DNF. Efter 16miles eller 25,7km så bröt han då han fick problem med knät. Tråkigt. Vinnaren blev istället Gebre Gebremariam även han från Etiopien. Gebre vann med tiden 2:08:14, en minut och tre sekunder snabbare än tvåan Emmanuel Mutai. Grattis till dem båda. Banrekordet står alltså kvar men det verkar inte som Haile kommer göra något nytt försök att slå det. På presskonferensen efter loppet berättade Haile att han nu tar pension.

Förutom att släpa runt på en väska tyngd av ny lånade böcker så har dagens vila gått bra. Den kommande veckan blir spännande. Imorgon måndag ska jag spela badminton. Tobias twittrar: "Tänker på morgondagens badminton och känner ömsom nyfikenhet, ömsom dödsångest." instämmer om nyfikenheten men vill byta dödsångesten mot ett sug. Det blir Jag, Emil, Tobias, Tobias och Peter som ska spela, spänningen är olidlig och det är inget som står på spel...än.
På onsdag, lördag och söndag skall jag utbildas till spinninginstruktör. Grundutbildning heter det vist, men som jag fattat det så blir jag spinninginstruktör. Hur mycket fysisk träning det blir de tre dagarna vet jag inte, vad jag ska göra tisdag, torsdag och fredag är också oklart. Men jag hittar nog på något, mer än en vilodag lär det inte bli i alla fall.

Slut på vilodagen, nu ska jag sova. God natt.

2 kommentarer:

  1. Du lär också känna ångest när du måste ringa min mor och berätta om det plötsliga dödsfallet på Våxnäs.

    SvaraRadera
  2. Jag har testat mig fram gällande pulsen. Enligt instruktörerna på Sats skulle jag ta 226 minus min ålder men det stämde inte riktigt för mig. Jag har en lägre maxpuls än så. Tror jag har hittat den rätt bra nu i alla fall. Jag brukar oftast komma upp i 94% när jag kör hårt, slet enormt i fredags så det var därför jag tyckte det var så konsigt att pulsen stannade på 92%.

    Jag hade även svårt att komma över 80% ett tag trots tungt motstånd. Kändes som jag fick kämpa väldigt mycket mer än vad jag gjort förut.

    Vad roligt att du ska utbilda dig till spinninginstruktör! Vart gör du det någonstans?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se