måndag 15 november 2010

Badminton med Emil och Tobias

I dag har jag haft träningsvärk i nästan hela kroppen. Framförallt i låren, triceps och i ryggen. Jag tror att det var gårdagens crossfit som är den stora boven i dramat, simningen kan ha bidragit lite till låren då jag simmade ett par hundra meter med bara benen. Men det är rätt skönt ändå på något sätt, så att man vet att man legat i.
Jag valde att springa till och från badmintonbanan även denna gången. Det är en sträcka på cirka 9,5 kilometer och när jag sprang dit tog det 48:28 eller 5:06/km något långsammare än förra veckan. Hemvägen tog 49:33 eller 5:13/km även det något långsammare än förra veckan alltså. Men jag är ändå nöjd med tiderna med tanke på att jag hade en ganska obekväm ryggsäck samt lagom mycket träningsvärk. Extra nöjd blev jag då jag bekvämt kunde öka tempot rejält i de sista branta backarna på hemvägen.
Jag var lite orolig för hur det skulle gå för knät under löpningen. När jag körde marklyft och knäböj på crossfiten i går så kände jag att mitt knä inte tyckte att det var helt okej. Det gjorde inte ont eller så, men det var inte med riktigt på samma nivå som dess vänstra motsvarighet. Även i morse fanns det en känsla av instabilitet i knät. Inget överdrivet, men ändå så att jag tänker på det. Hur som helst så gick det bra att springa och knät känns bättre nu än i morse så jag förvärrade nog inte något genom löpning.

Något blev konstigt med bildtexten, så jag skriver det som jag tänkte skriva där, här: "På bilden ser vi en suddig mig med svettigt hår i förgrunden. I bakgrunden har vi Tobias, ännu suddigare men något gladare. Emil kom inte med på bilden. Surt."

Det blev alltså över tre timmars träning även i dag, extra kul att nästan 50% av tiden var löpning och jag kan nu även känna en uppskattning över att 0% av tiden var dans. Det är det som är skönt med jobbigheter, att man senare kan uppskatta att man inte längre utsätts för dem.

7 kommentarer:

  1. Nu ligger jag här och förblöder ur mina knän. Förbrödring genom förblödning, en okej deal? Vet icke det. Sjukt trevligt var det i varje fall.

    Vad gjorde du med armarna när du simmade med benen allena? Korslade dem? Vinkade?

    SvaraRadera
  2. Fattar inte riktigt vad du menar med knäna? :P

    När man simmar med bara ben så får man en liten flytplatta som man lägger armarna på :)

    SvaraRadera
  3. Att jag skrapade upp mina knän på banan. Förstås.

    SvaraRadera
  4. Ja jävlar! du slängde dig ju flera gånger...skit i det nästa gång, ge bort poängen istället :P

    SvaraRadera
  5. Var är länken till mig? Och borde du inte ha en länk till min blogg i din högerspalt, som jag har till din? :P

    SvaraRadera
  6. Oj vad du kör hårt! Kul ialla fall med så varierad träning. Du har inspirerat mig rejält med löpningen. Minns du i sommar när vi sprang ungefär 4 km tillsammans på landet!? Nu springer jag ett varv runt södermalm i veckan. 1,1 mil är det och så försöker jag hinna två gånger 4km eller en 8 km per vecka också. Så nästan 2 mil i veckan är jag uppe i. Inte så imponerande tider, but I´m getting there! Idag har jag bodypumpat också och försöker variera min träning lite. Skulle vilja simma som du, men vet inte hur jag ska hinna med allt... Har crawlkursen gett resultat? Något du kan rekomendera?
    Kram!
    Christin

    SvaraRadera
  7. Gött, kul att jag inspirerar! :D
    Det är lite av en magisk gräns om man springer längre än en mil. De flesta verkar ju nöja sig med det och aldrig gå över den gränsen. Hastigheten är ju inte så noga, försök att öka så mycket du kan i uppförsbackar. Det ger mycket och man behöver inte vara så orolig för att ramla eftersom man inte förlorar kontrollen på samma sätt som i nedförsbackar.
    Har ju bara varit på crawlkurs två gånger än, men ja, jag tycker att det hjälper mycket. Det blir ju lite mer uppstyrt då och man tränar specifika grejer, så det rekommenderar jag verkligen.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se