måndag 8 november 2010

Badminton

Som vanligt blev dagen stressigare än planerat. Tanken var att softa fram till 15:00 för att sedan springa till Våxnäs och spela badminton. Men 09:00 blir jag väckt av telefonen, och jag blir erbjuden att vikariera mellan 12:00-13:20. Så det blev att stressa hem efter jobbet, slängde i mig lite mat och kastade på mig löparkläderna.
Enligt Google Earth så var det 9,6km från min lägenhet till badmintonbanorna. Det tog mig 44min att springa dit, en snitthastighet på 4:39/km. Det är jag nöjd med. Extra nöjd eftersom jag sprang med packning. Min riktiga löparryggsäck var lite för liten så jag fick ta min vanliga rygga och improvisera lite bindningar, men det blev bra. Så här såg jag ut när jag kom fram (fotograferat av Tobbe):
Dagen outfit var:
- Asics GT-2150
- Vintertajts från Newline 
- Underställströja
- En tunn jacka från 2117 of Sweden
- Vantar från Rogelli
- Virkad mössa av och till mig själv
På axeln hänger det lite ledigt en ryggsäck. Eftersom mina in-ear-hörlurar har börjat glappa så körde jag med orginallurarna till min iPod shuffle. I vanliga fall är det sjukt irriterande då de aldrig vill sitta kvar i öronen, men eftersom mössan är costom made av och för mig så har hörlurarna inget annat val än att sitta där de ska.

Det spelades badminton i en knapp timme. Det var jag, Tobbe, Emil, Peter och Tobias, även om den sistnämnde var 30min sen. Peter stod obesegrad ända fram tills vi körde en omgång rundbadminton som jag vann. Men jag erkänner villigt att Peter var bäst idag. Alla verkade tycka att det var kul och vi bestämde att vi ska köra nästa vecka också, fast då i två timmar.

På hemvägen var jag lite segare, lite för att jag var trött men jag tror framförallt att det berodde på att det var nedförsbackar dit och uppförsbackar hem, 48:54 eller 5:06/km resulterade det i hur som helst.

Lite drygt 19km löpning och strax under en timme badminton tycker jag ändå får räknas som en bra dag.

Tack för mig.

1 kommentar:

  1. Badminton var mycket trevligt! Och du, jag kom faktiskt i final med dig på rundomgången. Ett fatalt nederlag följde, visst, men då hade jag ändå körts slut i sisådär 15 minuter.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se