lördag 20 november 2010

Distans i terräng

Min gainer är ju slut, så nu sitter jag här och dricker o'boy. Det är faktiskt inte så illa som återhämtnings dryck. Snabba kolhydrater från pulvret och lite proteiner från mjölken, mycket mer än så behöver man inte de första minuterna efter träningen.

I gårdagens film sa jag ju att jag skulle springa 25 kilometer i dag, det var en uppskattning som stämde ganska väl överens med verkligheten(Garmin) 24,96 kilometer blev det. Jag hade alltså 40 meter fel. Förlåt.
Snitt tempot låg på 5:40 per kilometer och den totala tiden på 2:21:26. Mitt första pass på över två timmar sedan 6-timmars i september. Jag ska babbla mer om passet, men först lite film:
Det blev extra dålig bildkvalitet i dag, jag gissar att det beror på dåligt ljus, rörelse och imma på kameran. förlåt igen.
Jag ramlade inte någon mer gång än de tre gångerna som jag nämner i filmen, fast det var inte långt borta heller. Anledningen till att jag ramlade alla tre gånger var att det fanns is under snön. Olika former av vatten som gör sitt bästa för att döda mig alltså.
Inov8 Race Elite 3

Mitt försök att filma vätskebältet var ju allt annat än lyckat, så jag lägger upp en bild -->

Förutom fallen så känner jag nu att jag gjort en annan oerhörd tabbe i dag. Ingen tejp på bröstvårtorna. Klantigt. Det är ju faktiskt obligatoriskt om man springer längre än en mil.

Nu för tiden så får man ju mer eller mindre aldrig post som är önskad. Då och då kommer Runner's World annars är det bara räkningar eller reklam för skit som jag inte vill ha. Men i går! Då händer det något märkligt. Jag fick ett brev fyllt med nötter och bär från min syster. Helt perfekt faktiskt! Nötter, torkade bär och frukter är oerhört smidigt och bra att ha med sig ut på långa pass. I dag klarade jag mig utan att äta något, men man vet aldrig och att öppna en hel powerbar kan kännas lite överdrivet när man inte är ute mer än tre timmar. Det är inte första gången som min syster sponsrar mig utan jag har fått en och annan krona för lyckade tävlingar också. Något som jag är mycket tacksam för och gör att bloggen egentligen borde heta Sponsored by Christin. Tack igen.

3 kommentarer:

  1. Fortsätter du såhär så kommer du snart runt tjejmilen! Hejaheja.

    Nä men seriöst så gillar jag dina kilometertider.
    Utförde ett pass även jag idag men det blev inte kaliber...

    SvaraRadera
  2. haha!

    jo, tiderna är kanske inte helt värdelösa...men det känns lite hårt att jag tappat massa bara, det hade inte varit några problem att ligga på andra sidan av 5:30 i augusti :P
    Fast det kommer nog tillbaka så småningom :)

    SvaraRadera
  3. Schysst syster du har! Jag har också hört att O´boy och Pucko ska funka utmärkt som återhämtningsdryck. Fantastisk för en chokladälskare som mig!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se