torsdag 11 november 2010

Intervaller

- Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer:

  1. Du känns lite hotfull där i mörkret. Som en abbe i ett bekännelsebås. Vill du skrämma skiten ur dina besökare?

    SvaraRadera
  2. Alltså, de är ju skumma båda två. men Låt den rätte komma in var en aning overklig, med vampyrer o grejer. Denna var läskig på ett annat sätt, anspelat på ondska. Vad vanliga människor är kapabla till.. vad som kan röra sig i ungdomars huvuden. Vad man kan göra BARA FÖR ATT man kan..
    Men jag rekomenderar den. Det var en upplevelse

    SvaraRadera
  3. Människohamn är den näst bästa Ajvide-romanen (för jag antar att det här är en interbloggdiskussion om honom).

    Listan ser ut så här:

    1. Låt den rätta komma in (roman)
    2. Pappersväggar (novellsamling)
    3. Människohamn (roman)
    4. Hanteringen av odöda (roman)
    5. Lilla stjärna (roman)

    SvaraRadera
  4. Haha, det är en bra fråga! Men jag följer strömmen :P Ja vet att det blir hackit men efter ett tag så tänker man inte så mycket på det. Roligare att ha kommentarer på sidan än att ha dem i mailen, tycker jag. Men du kan ju börja en annan norm? :P

    SvaraRadera
  5. Tobbe har du läst alla?

    haha, sikta mot stjärnorna så kanske du når trädtopparna karlsson :p

    SvaraRadera
  6. Bra inställning.

    Haha. ok, visste jag inte om tobbe. :P

    btw... Dean Koontz är också en bra författare. Kommer med lite skumma grejer ibland.

    SvaraRadera
  7. Lustigt att ni talar om mig där jag inte ser det - som digitala viskningar!

    Ja, jag har läst alla. Pappersväggar är förstås lite ojämn eftersom det är flera olika berättelser, men några av dem hör till det bästa svensk skräck har att erbjuda. Bland annat är den första novellen fantastisk ("Gräns" tror jag att den heter, något i den stilen) och använder en härlig bit svensk folktro på ett snyggt sätt - mer än så säger jag inte, om du har tänkt läsa den.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se