söndag 7 november 2010

Vilodag

Kanske har jag ändå en chans att komma in i himmelriket, vilodag på en söndag. Luther ger mig nog tummen upp i alla fall.
Veckan som gått har varit bra, den första riktiga veckan på väldigt länge:
Söndag:
Vuxencrawl - Det var första gången jag var där och det kändes faktiskt som att den lärarledda timmen förbättrade min crawlteknik ganska mycket. Det är bara två gånger kvar denna terminen och idag skulle det tydligen vara inställt. Jag längtar redan till nästa termin. Då jävlar ska jag vuxencrawla!

Måndag:
Löpning - 21,44km, det längsta jag sprungit sedan 6-timmars 11 september. Jag försökte att ta det ganska lugnt hela passet för att inte äventyra knät allt för mycket. 1:48:03 blev resultatet eller 5:02min/km vilket är ganska precis samma tempo som jag höll på göteborgsvarvet 2010. Jag är nöjd med passet och det känns fullt rimligt att kunna pressa ner tiden till sub 1:30 innan maj är slut.

Tisdag:
Spinning med core - Finns inte så mycket att säga. Cyklade lite och efteråt blev det mag- och ryggövningar.

Onsdag:
Spinning - Alltså, det är inte okej att ha Björn Rosenström i högtalarna när man spinner. Fast jag klagade inte, inte till spinninginstruktören i alla fall, här känns det tryggare. Men det är ju inte så noga egentligen, det är ju inte den musikaliska upplevelsen som lockar mig till gymmet.

Torsdag:
Simning - För att låta knät vila lite så blev det ett simpass. Jag klarar att hålla hyfsad teknik i en 25a den andra 25an blir ofta knasig. Fyra 25or i rad var den längsta sammanhängde crawlningen som jag gav mig på. Det var nog ingen vacker syn, men va fan. Lite drygt en timme spenderades i basängen.

Fredag:
Löpning - Jag var på stan hela dagen. Plasmagivning, häng med Tobias, bio efter det åkte jag till bergvik och hämtade mina skidor som fått bindningarna monterade på sig. När jag tittar ut genom fönstret nu så ser jag en istapp faktiskt, snön kan inte vara långt borta! snart kör vi/jag!
Eftersom jag cyklat ner till stan på morgonen och tagit bussen hem med skidorna så var cykeln kvar på torget. Så löpningen fick fylla en praktisk funktion på fredagskvällen. Det blev ca 7,5km med några mindre omvägar ner till stan, sedan cyklade jag hem.

Lördag:
Löpning - Detta passet har jag ju redan redogjort för i en tidigare post. Men 14km trail på 1:14:25 kan jag ju säga igen.


Även fast jag vilar idag så är det en och annan i New York som inte gör det. New York city marathon, världens största marathon går av stapeln idag. Av alla tusentals personer som springer så är det två som lyckats fånga mitt intresse.
Per "Zigge" Synnerman som satsar på 2:19 även fast "alla" säger att han inte kommer klara det. "Hans satsning har ingen koppling till verkligheten." säger Kristian Algers som själv har 2:19 som pers på maran. Det är alltså inte så att det är omöjligt att springa en mara på 2:19 utan det som upprör är att Zigges bakgrund och tidigare resultat inte tycks överensstämma med 2:19 på NYCM 2010.
Haile Gebrselassie vars pers till lika världsrekord på maran är 2:03:59 ska idag, för första gången springa NYCM. Varför han inte sprungit där tidigare beror på att han annars bara satsat på bra tider men idag ska Haile alltså nöja sig med banrekord. Under 2:07:40 satsar han på. Även det är ju en ganska bra tid kan jag ju tycka då jag själv satsar på att närma mig 3h under 2011.


Lycka till Zigge och Haile hoppas ni klarar det!
Nu ska jag vila. Hej då.

4 kommentarer:

  1. Haile Gebrselassie? Ha! Det namnet måste vara taget, väl? Du hade verkligen en sjukt produktiov vecka. Men du glömde att tillägga sisådär fyra partier Thud, en social cola på Guldapan, och ett fattat beslut att spela badminton i morgon.

    SvaraRadera
  2. Det är nog ett givet namn tror jag, till honom i alla fall. :)

    NJa, glömde och glömde...vissa saker platsar inte i denna bloggen och andra kommer om en stund eller i morgon...väntar på info om Zigge...hur det gick för Geb vet jag redan...spännande va? Så Badmintonen kommer att få vara med i nästa inlägg om NYCM :)

    SvaraRadera
  3. Tearful Gebrselassie announces retirement http://reut.rs/aTj4J1

    SvaraRadera
  4. Det kommer säger jag ju! Håll dig på mattan! :P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se