måndag 7 mars 2011

12 veckor kvar till Stockholm marathon...

I dag fick jag se att det endast är 12 veckor kvar till stockholm marathon, det borde gör att det endast är 11 veckor kvar till göteborgsvarvet. I torsdags pallade jag knappt en mil i de skorna som jag tänkt ha på de båda loppen. Det ser mörkt ut. Sedan i torsdags har jag bara sprungit kortare sträckor, 2-3 km i taget, men i bland ett par gånger per dag. De sträckorna sprang jag dock iförd mina fivefingers. Detta för att på bästa sätt förbereda mina vader och fötter på ett bättre löpsteg så att jag ska palla tunnare skor på tävlingarna.
Knät börjar göra sig påmint nu igen också. Svårt att säga vad orsaken är, det nya steget? Torsdagens två milare? Jag väljer dock att skylla på asfalten. Allt blir alltid bättre när jag trampar omkring på en stig, ett varierat steg är nog det som gäller för mig.
12 veckor är ganska lång tid, men 42 kilometer på asfalt står inte högst upp på varken knäts eller vadernas önskelista just nu.

Jag har precis kommit hem från en kort löptur nu, sprang med mina asics hyperspeed, det gick ganska bra även om smalbenen och knät gnällde lite. 7,8 km på 36:34, 4:41/km alltså. En hastighet som jag är ganska nöjd med då det var mörkt och isigt. Det känns dock lite märkligt att jag pallade att hålla 4:26/km i 21 km för några månader sedan. Trist när man tappar...

2 kommentarer:

  1. Tråkigt det där med knäna och vaderna. Men 12 är ju som sagt hyfsat lång tid, så vi får hoppas på det bästa. :)

    Du borde va sjukt nöjd med tiden idag i alla fall. :D

    SvaraRadera
  2. Wow ska du springa både Varvet och Sthlm Marathon? Imponerande!

    Hoppas att det börjar kännas bättre snart med löpningen i alla fall. Jag känner också att jag tappar massor plus att jag inte tycker att det är särskilt kul att springa just nu.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se