lördag 19 mars 2011

Att med alternativen 12 och 15 ändå välja 19

I går var det vilodag så att jag skulle kunna springa lite längre i mina hyperspeed i dag. Solen sken, det var ca 1 grad varmt och den senaste snön höll på att smälta bort från vägarna. Vårstämningen var hög och jag vill ju inte vara den som sabbar:
Klädvalet blev alltså shorts och träningsoverallsjacka vilket märkligt nog nästan var för varmt. Det var dock många andra som inte riktigt greppat de där med att det var varmt ute. Tjocka vantar, mössor och jackor, hela paketet.

Tanken var att jag skulle springa 12 eller 15 kilometer beroende på hur jag kände mig. Det är ju lite mer krävande att springa i racingskor än i "vanliga" så jag var inte säker på hur det skulle gå. Jag har också lite problem med att hålla ett högt tempo och ett bra steg på samma gång märker jag. Men det är lättare att hålla ett högre medeltempo med dem. Alltså, lättare att vara lagom snabb länge än väldigt snabb en kort sträcka. Fast det är nog bara en vanesak. Snart bör det vara lättare att vara snabb på alla distanser med de tunna skorna än med tjockisarna.

Vid korsningen där jag skulle välja 12 eller 15 kilometer så hade det börjat kännas lite i vaderna, men jag trodde att jag skulle palla. 15 fick det bli. Lite längre fram kom en ny korsning 15 eller 19 kilometer? Det gjorde ont men samtidigt kändes det som att jag skulle klara att härda ut. Och om jag skulle palla 19 kilometer i skorna nu så kommer inte Göteborgsvarvet vara något problem. 19 kilometer fick det bli, det gick bra även om jag var något långsammare än i tisdags, men vad gör det?

Göteborgsvarvet känns ganska safe nu, men Stockholm mara är fortfarande oroväckande nära.

I kväll ska jag bjuda två vänner på Episod III i mitt köttprojekt. Skriver nog några rader om det i morgon.

Dagens träning:
Löp: 19 km på 1:33:02 med ett snitt på 4:54/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se