tisdag 1 mars 2011

Lite babbel

Både i går och i kväll var och ska jag agera spinninginstruktör. I går var det mitt standardpass, det gick bra och jag avslutade med 5,5 km löpning på mörka skogsvägar. Något som jag tycker att ni borde testa, det är helt fantastiskt att springa där i mörkret med pannlampan som enda vän. På slutet av det löpet så blev jag dock omsprungen när jag stod och snackade med en hundägare om hur farlig hennes hund var. Hunden ser alltid ut att vilja hoppa ut från gården och döda mig, men det var tydligen lugnt. Killen som sprang om mig hade hur som helst en väldig fart och sprang utan lampa, så den kanske inte är så viktig ändå.
I kväll ska jag vicka på spinninen, men det är gött att få öva lite extra på mitt pass. Kommer inte ha något på några veckor nu när jag har praktik, måndag är alldeles för stressiga för det.

Jag var nyss ute på en 11,5 km runda, bitvis på stigar och då är skovalet givet. Inov8 X-talon. På hemvägen stannade jag på KAUIFs kansli och hämtade min instruktörsoverall. Jag vet inte riktigt när jag ska använda den, till och från passen kanske? Känns proffsigt att ha en overall där det sår instruktör på i alla fall.
Hittade en liten recension om skorna också...

Gårdagens träning:
Sim: ca 90 min
Spinning: 60 min
Löp: 5,5 km 27:58 min

Dagens träning:
Löp: 11,5 km 58:08
(I kväll) Spinning: 60 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se