torsdag 24 mars 2011

Dubbelspinn

Jag bloggar med viss fördröjning nu för tiden märker jag. Dagens inlägg handlar om spinningen för två dagar sedan. Alla instruktörer på KAUIF ska utvärderas nu, och den uppgiften faller på oss instruktörer. Vi ska alltså utvärdera varandra.

Själv kommer jag inte att bli utvärderad förrän måndag vecka 15. Det blir också mitt första pass på fem veckor, känns inte så bra. Hur som helst skulle jag utvärdera en instruktör i tisdags. Utvärderingen gick hur bra som helst och instruktören var grym. Riktigt hårt pass faktiskt.

Precis när jag ska dra på mig mina fivefingers och springa hem så ska nästa pass börja, jag ser att det finns platser kvar och att två av dem som var med på det förra passet även ska vara med på nästa. Jag ville ju inte vara sämre så jag hoppar på cykeln igen.

Pass två var nästan ännu hårdare och mjölksyran var påtaglig flera gånger. Dagen efter hade jag till och med träningsvärk, något som jag nästan aldrig får från spinning. Just nu är det ganska glest med tränning för min del så det var skönt att kunna klämma två pass på en kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se