onsdag 9 mars 2011

Min nya ryggsäck

I går var en  dag då jag gick från skolan till gymmet och sedan sprang hem. I går var även en dag då jag testade min nya ryggsäck. I går var också dagen då jag sprang om en tant på cykel.
Min förra ryggsäck har varit en trogen tjänare i flera år, men nu börjar ena axelbandet släppa. Attack är bästa försvar tänkte jag och köpte en ny väska innan den första blivit helt oanvändbar. På bilden här ser vi den, en Haglöf Volt large, och den rymmer 22 liter.
Tiden på gymmet fördelades på ben och mage men det blev inte så hårt som det borde. När jag var klar behöll jag shortsen jag gymmat i på, bytte klädsel på överkroppen, underställströja och vindjacka, packade ner allt i den ryggsäcken och sprang hem. Den blev ganska tung kan jag lova, jeans och vinterjacka väger inte så mycket när man har det på sig men i en väska blir de tyngre av någon anledning.
Man får många blickar på sig när man springer i shorts så här års, men det är det värt. Mycket bekvämare och fryser gör man inte så länge man är varm om torson.
De 4,5 kilometrarna hem tog 28:57, vilket ger mig ett snitt på 6:26/km. Ändå lyckades jag springa om en tant på cykel, fattar inte vad vanligt folk grejar med, har de inga tider att passa?
Skulden för mitt tempo lägger jag på den sprängfyllda ryggsäcken och att mina vader inte var så återhämtade som de borde.
Hur var det att springa med Volt på ryggen då? Jo, det funkade. Det finns ett spännband runt midjan och ett runt bröstet, så den sitter ju där den ska. Tyvärr var axelbanden väldigt obekväma och det gjorde faktiskt ganska ont i nyckelbenen, än i dag, ca 26 timmar senare har jag viss värk vid nyckelbenen. Jag ska inte helt skylla detta på väskan än, då det kanske kan förklaras med att den var tungt packad. Å andra sidan tycker jag att en ryggsäck ska kunna få vara tung utan att göra ont. Förhoppningsvis går det att lösa genom att pilla på några inställningar, jag återkommer om så är fallet.
Nu ska jag planera en lektion om existentialism tills i morgon. Så det blir att reda i vad Nietzsche, Sartre och Kierkegaard har att säga om meningen med livet osv!

3 kommentarer:

  1. Inte dumt med värsta ryggan! Synd att jag nyss fick slut på mina pengar, så jag inte kommer kunna köpa en ryggsäck eller skor på ett tag. :( menmen...det får gå ändå.
    Fortsätt läs om Kindergarden nu! Lika bra.

    SvaraRadera
  2. På jakt efter en bra ryggsäck, men det är ju så himla svårt att veta hur de är att springa med. Dessutom måste den ju vara snygg också =)

    SvaraRadera
  3. Precis som Madde är jag också på jakt efter en smidig ryggsäck. Vart köpte du din?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se