torsdag 17 mars 2011

Nu har jag, både i går och i dag, använt min ryggsäck igen. Eftersom jag sprang "långt" i onsdags så har det passat bra med lite kortare löpning nu, i mina hyperspeed dessutom, känner mig inte helt hemma i dem än, men det kommer nog. Jag har passat på att springa hem från skolan där jag gör min praktik vilket både är kort (5 km) och kräver ryggsäck. Det har också ökat vårstämningen då jag börjat använda min sommarjacka för att slippa trycka ner den otympliga vinterjackan i ryggsäcken.

Förra gången klagade jag på att axelbanden gjorde ont. Det har jag inte märkt något av de två senaste gångerna nu. Ändå är jag inte helt nöjd. Något känns lite märkligt när man springer med den. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, kanske att den studsar lite för mycket eller att tyngdpunkten placeras lite konstigt.

On a completely different note så ska jag vara med i KAUIFs lag på karlstad stadslopp i år. Vi har blivit utmanade av kåren och jag har inget begrepp om hur snabba de är. Loppet är 10 km och förra året sprang jag på 44:12. Jag räknar med att korta den tiden med någon minut. Sub 40 vorde ju drömmen men det vågar jag inte ens hoppas på. Sub 45 verkade dock förra året som något från drömmarnas värld, så man vet ju aldrig. Hur som helst känner jag pressen för att vara snabb nog för att spöa kåren och inte skämma ut KAUIF. Detta kommer nog ändå inte påverka min träning. Fokus ligger helt på att kunna genomföra Stockholm marathon i mina hyperspeed. Fast kanske blir det en extra morot att öka hastigheten under passen lite. Hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se