torsdag 3 mars 2011

Vadmord

Här står jag och ser ovanligt positiv ut.
Skulle springa min tjogokilometare runt Alstern i dag. Försökte göra detta i mina Asics hyperspeed. Man kan säga så här, mina vader var inte redo för det. Jag gjorde flera pauser och gick ganska långa sträckor. Min tanke är att jag ska vara redo att ha skorna på Stockholm marathon. Mina "vanliga" asfaltsskor sjunger på sista versen nu, så de kommer inte duga i slutet av maj. Jag tänker inte köpa ännu ett par skor med massa stöd och skit. Det är hög tid att jag lära mig att springa rätt istället.
Eftersom jag insåg innan halva banan var löpt att det inte skulle gå som jag tänkt så tog jag det lugnt, fotade lite och tänkte att jag gör ett nytt försök om några dagar. Då blir det dock med 2150 så får jag ta det minimalistiska lite mer pö om pö. Det funkar dock hur bra som helst i ojämn terräng, hur mycket det än sträcker i vaderna på asfalt så går det över och känns bara gött så fort jag tar några steg på en stig.
Oavsett hur själva löpet gick så var det stämningsfull miljö och gött väder.
Distansen som jag löpte blev 14,64 km. Sträckorna som jag gick mätte jag ej och jag tog en lite annorlunda väg än i vanliga fall så jag vet inte exakt hur långt det blev, men kanske 19 km. Så jag gick ca 4,5 km då antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se