onsdag 19 januari 2011

En bra dag. Men dyr.

Tobias väcktes av mig tio minuter efter att han skulle ha infunnit sig i simhallen. I fortsättningen skall jag nog ringa grabben innan jag lämnar min lägenhet istället för när jag nått vår mötesplats. Det var hur som helst ingen big deal utan den enda konsekvensen blev att jag fick simma själv en stund.

Som jag berättade i videon i föregående inlägg så köpte jag ett årskort till simhallen och dess gym, så nu kommer jag bli en regelbunden besökare där. Lite svårt att säga hur ofta det kommer att nyttjas dock. Från och med nästa söndag så kommer jag vara där för att vuxencrawla, men det är inte årskortet nödvändig. Måndagar skall jag vara spinninginstruktör och jag ska ha tid för skidor och löpning också. Det kanske är läge att börja med flera pass om dagen nu. Tyvärr har jag även andra saker i livet utöver träningen som kräver tid. Även om jag gör mitt bästa så går det ju inte alltid att undvika dem. Mellan vecka 7 och 14 kommer jag dock göra min slutpraktik på en skola som ligger ganska nära simhallen vilket talar för att jag just den perioden blir en aktiv besökare.

Dagens utgifter stannade inte vid investeringen i gym/simkort. Min fästvalla är slut så jag köpte en ny sådan. Försökte även få intersport att beställa hem ett par New Balance 101 vilket inte är helt omöjligt att de kommer lyckas med. De fanns tydligen i deras katalog men säljaren försökte ringa till någon som skulle lösa det hela men fick inte tag på personen i fråga. Tyvärr tror jag inte att de kommer fixa detta åt mig, men de skulle ringa om de lyckades.

Jag upptäckte sedan min nya favoritbutik. Magazinet heter den och hade massa vettiga traillöpningsgrejer. Fattar inte att jag inte varit där tidigare. Det verkar vara en butik riktad till folk som vill ha bra grejer med personal som kan sin sak och inte bara prackar på folk allt möjligt skit som de flesta stora kedjor gör. Jag gick dit för att jag ville ha ett par Vibram five fingers så att jag kan ha något på fötterna på gymmet och samtidigt träna barfotalöpning där. Blir sällan att jag springer barfota annars, speciellt inte denna årstiden. Smidigt att ha skor som tar liten plats i väskan också, eftersom jag oftast kommer att springa till och från gymmet. På bilden ser vi de nyliken köpta "skorna" när jag lite casual står på min balansplatta. Hur bra de är kommer det nog mer om i framtiden, svårt att avgöra nu, men jag är hoppfull.

Dagens träning blev:
5km löp till simhall
ca 60 längder crawlande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se