onsdag 26 januari 2011

Framsteg

I går var jag i simhallen och kände att jag gjorde stora förbättringar. Antagligen är min teknik ganska kass fortfarande och jag är inte överdrivet snabb. Tidigare har jag simmat två längder, sedan vilat. I går tänkte jag att jag skulle testa tre längder mellan vilan, vilket gick bra. Mot slutet märkte jag att även sex längder gick bra. När jag kände mig klar hade jag simmat 90 längder, lika bra att köra tio till då tänkte jag. Så även tio längder utan vila gick bra. Snart är jag en av dem som jag alltid är avundsjuk på, som simmar längd på längd på längd utan att stanna.

Träning i går:
Löp: 4,5 km på ca 0:25:00 min
Sim: 100 längder eller 2500 m på ca 1:30:00
Löp: 4,5 km 0:27:00

I dag var jag på gymmet med instruktör. Det blev inte så mycket eller hård träning, men vi gick igenom ett gäng övningar och maskiner som är lämpliga för att förbättra min löpning och även förebygga skador. Har inte tränat på gym regelbundet på ett par år nu, så det var ganska lämpligt att få lite hjälp med upplägget faktiskt.

Träning i dag:
Löp: 4,5 km på 00:22:52
Gym: Random
Löp: 4,5 km på 00:26:00

I morgon blir det ett varv runt Alstern. 21 kilometer som jag hoppas avverka på under 01:50:00 men jag är lite nervös faktiskt. Det var länge sedan jag sprang så långt nu. Bilden här visar nästan hur jag ska springa, det är lite avkortat på slutet varför den endast ser ut att vara 20 kilometer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se