fredag 21 januari 2011

Gym, löp, sim och projekt kött

Jag kom precis hem från gymmet nu, besök två med mitt årskort vilket innebär 1100kr per besök. Mina Vibram funkade hur bra som helst tycker jag! Började med att springa tre kilometer fördelat på följande sätt: 1km i 5min tempo, 1km i 3,30min tempo och 1km i 4min tempo. Efter löpningen gjorde jag några rygg och magövningar men återvände till löpbandet och tog 1km i 6min tempo, dock med lutning denna gången. "Lutning 10" vad det nu innebär, men 15 var max.

När gymmet var avklarat så crawlade jag 40 längder. Jag pallar inte så mycket mer än två åt gången utan att vila lite. Inte om jag ska behålla hastighet och någon form av teknik. Det gick ganska bra, men det är sjukt frustrerande att se andra simma längd på längd på längd utan att ens verka berörda. Det kommer kanske med tiden.

Jag sprang både till och från gymmet/simhallen, 4,5 km på strax under 25min dit. Hem tog jag en annan väg och tittade aldrig på klockan, det blev nog ca 6 km i 5min tempo tror jag. Anledningen till omvägen hem var att jag skulle hämta ut mina Coltingböcker som kommit i dag. En av dem är en kokbok (Jag vill ju bara se bra ut naken - Kokboken). En kokbok som inte är så vegetarisk. Det är så klart ett litet märkligt val för en vegetarian. Min tanke är dock att inleda ett projekt där jag max en gång i veckan lagar en rätt ur boken. Jag vill inte börja äta kött hur som helst, men max en gång i veckan med mat från Colting får funka. Det kommer nog kännas lite groteskt att äta djur igen tror jag. Men det är ju nyttigt så jag tummar lite på min altruism.


Upplägget för "Projekt kött" kommer se ut på följande sätt:
  • Max en rätt per vecka som bara får ätas under en dag. Mat jag inte orkar äta den dagen får gå till bättre behövande eller något.
  • Minst en rätt i månaden.
  • Recepten kommer lagas i den ordning de står i boken, undantag kommer endast göras för rätter där det krävs redskap jag inte har eller om det skulle vara sjukt dyrt. Om jag inte får tag i det som krävs blir det svårt också.
  • Detta är mina regler och kan således ändras av mig när jag själv behagar.


Så om någon skulle vilja smaka på Colting(s mat) så får man höra av sig så kan vi säkert styra upp det. Sugen?

Dagens träning:
  • Löpning 4,5km + 4km + 6km = 14,5km
  • Mag- och ryggövningar
  • Sim 40 längder

1 kommentar:

  1. Jag kommer ihåg hur det var första gången jag skulle äta kött efter fyra år som vegetarian. Jag grät samtidigt som jag tvingade i mig en biff. Sjukt känslosamt.
    Hur länge har du varit vegetarian?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se