söndag 23 januari 2011

Veckosammanfattning vecka 3 2011

Veckosammanfattning:

Måndag:
Skidor: 10 kilometer

Tisdag:
Skidor: 10 kilometer

Onsdag:
- Löp: 4,5 kilometer
- Sim: Ca 60 längder

Torsdag:
- Spinning: 100 minuter
- Skidor: 2,5 kilometer

Fredag:
- Löp: 14,5 kilometer
- Sim:  40 längder
- Gym: Rygg och mage

Lördag:
- Vila

Söndag:
- Löp: Terräng 12,67 kilometer

Totalt:
- Skidor: 22,5 km
- Löpning: 31,67 km
- Sim: 100 längder
- Spinning: 100 min
- Gym: 1 gång

Detta får nog betraktas som en ganska bra vecka. Det känns som att jag kan öka löpvolymen nu, men det är ganska svårt att hitta lämpliga vägar att springa på. Vädret är verkligen olämpligt för allt just nu. Isiga vägar och isiga spår, ingen höjdare.

Större delen av förra året så skrev jag in allt jag sprang på jogg.se, det gör jag nu också. Förra året så var det ju mer eller mindre endast löpning som jag sysslade med, så är det inte längre. Jag vill på ett smidigt sätt föra en träningsdagbok. Ett av denna bloggens största syften är just att agera träningsdagbok. Tyvärr blir det inte så överskådligt. Jag har gjort veckosammanfattningar nu i några veckor, men det blir inte så tydligt ändå. Nu funderar jag på att även göra månadssammanfattningar, att den sista söndagen varje månad addera allt jag gjort den månaden för att kunna hålla koll på min volym och jämföra mig själv med mig själv. På Jogg.se kan man ju även föra in annan träning än löpning, det kanske vore det smidigaste sättet att lösa det på.

Hur gör ni? För ni träningsdagböcker? Hjälper det er?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker träningsdagbok är kanon bra. Då kan man gå tillbaka och få en schysst överblick över hur olika träningsscheman har fungerat och ta med sig erfarenheterna till nästa gång man ska bygga nytt schema. På så sätt kan man ju ta med sig det gottiga och slippa det som gick dåligt.

    Ang. "Mitt liv som Hellner" så håller jag med, det kan inte vara sunt att gå från 0-100, men förstår jag Elofsson rätt så har han en välplanerad plan på att det inte ska bli så. Klok som han är har han säkert allt under kontroll och med hjälp av IKSU kommer det nog gå ännu bättre.

    SvaraRadera
  2. Vilken vecka du har haft! Hur bra som helst ju.

    Testa Funbeat.se om du vill föra träningsdagbok. Jag lägger in all min träning där och får på det sättet en grym överblick. Funbeat är en superbra sida tycker jag. Jag ser direkt om det är något jag missat, kört för mycket av osv tack vare den sidan. Det är ju så lätt att träningspassen flyter in i varandra när man tränar mycket. På torsdagen har jag helt glömt vad jag tränade på måndagen liksom.

    Jogg.se har jag nästan glömt bort faktiskt. Gillar inte sidan sen de gjorde om den och jag tycker Funbeat är bättre.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se