torsdag 27 januari 2011

Risveden Terräng och sjukdom

Redan de gamla grekerna visste att verkligheten aldrig blir så bra som tanken. Tanken, som i detta fallet var att springa ett varv runt Alstern blir inte av i dag. Jag känner mig lite sjuk. Jag skulle nog klara att genomföra det men det känns inte värt det. Bättre att vänta tills i morgon eller övermorgon. En till två vilodagar skall ju ändå på ett eller annat sätt in varje vecka.

I går kväll hittade jag ett lopp som jag blev lite sugen på. 17,4 kilometer i terräng en bit utanför Göteborg. Loppet går av stapeln kl 15:00 lördagen den 10:de september och det kostar 200 kronor att delta.  Loppet heter Risveden Terräng och bilderna här har jag stulit från deras hemsida: www.risvedenterrang.se

Om jag skall delta i loppet eller inte är lite oklart just nu. Det verkar fantastiskt, men samtidigt är det endast 17,4 kilometer. Jag kommer nog vänta lite med att anmäla mig, men jag är på omgående om jag får med mig någon som också anmäler sig nu. Mina vänner Smowler och Conny har uttryckt ett visst intresse. Min bror meddelade att han preliminärt var på, han skulle dock vänta med att anmäla sig. En förfrågan har även skickats till Patrik, det har dock inte kommit något svar därifrån än. Det gick även att tävla som lag. Varje lag skulle då ha minst fyra deltagare, sedan lägger man samman de fyra bästa placeringarna i laget och det laget som har lägst totalsiffra då vinner. Det kanske hade varit något om vi blir minst fyra som deltar? Vad säger ni grabbar? Ska vi köra på det? Om det finns andra som är sugna på att vara i samma lag som mig så är nog inte det helt omöjligt heller.

3 kommentarer:

  1. Jag är garanterat sugen på Risveden i alla fall, vare sig det blir lag eller inte, men att springa som lag låter ju faktiskt rätt kul. :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Jag började med kött igen efter att jag flyttade till Sthlm och började plugga där. Maten var så mycket dyrare där och särskilt den vegetariska maten. Det höll liksom inte när jag var student.
    Jag är inte sådär jätteförtjust i fläsk/nötkött nu heller. Definitivt ingen köttälskare. Jag föredrar helt klart kyckling eller fisk. Tycker det är så himla mycket fräschare på något sätt.

    Jag börjar redan nu bli nervös inför seedningen, haha. Jag har aldrig sprungit ett lopp så det pirrar i magen bara jag tänker på det.
    Men jag har kommit igång lite med kvalitetsträningen nu i alla fall så benen ska minnas att man kan springa fort också. =)

    SvaraRadera
  3. Lutar åt att jag är på...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se