tisdag 18 januari 2011

Skidor och Colting

I förrgår gled jag runt åtta varv i elljusspåret här på campus, det blir två mil. För några timmar sedan stakade jag mig runt i fyra varv, det blir en mil. Jag tog inte tiden någon av gångerna, men jag undrar om inte de där två milen gick snabbare. Det är skillnad på snö och snö kan jag konstatera.

Jag beställde just två böcker också, två böcker av Jonas Colting, mer info om dem kommer när jag har bläddrat lite i dem, men ni får se hur de ser ut nu i alla fall, snällt va?

1 kommentar:

  1. Håller med, det är verkligen skillnad på snö och snö!

    Angående barbackaridningen så är det verkligen bara att träna,träna träna. Det är grymt bra för balansen och i början satt jag inte särskilt stadigt vill jag lova. =) Man får räkna med att ramla av och hamna på sniskan ett antal gånger.
    Sen så är olika hästar olika "lätta" att rida barbacka på. De med bredare ryggar är bekvämare och så är det en stor fördel om hästar har mjuka gångarter och inte är skumpig.

    Oska, som jag rider på filmen, har fyra broddar i varje sko så hon har ett ganska bra grepp. Dessutom är hon islandshäst och de är väldigt stadiga på foten (hoven?) naturligt. Men det är klart, man tar inga vilda galopper på isen direkt. =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se