tisdag 4 januari 2011

Ursäkter

Jag har börjat med ursäkter. Det är inte bra. Intalar mig själv att jag inte hinner träna i dag. Det borde vara sant då jag har överdrivet mycket kvar på mitt examensarbete. Men ändå har jag tydligen tid att sitta här och skriva eller göra annat som jag inte borde göra. I går och i förrgår kände jag mig lite sjuk så det är ju ändå en anledning god nog att låta bli att träna. Nu är jag frisk, ändå följde jag inte min plan i morse. Tanken var att jag skulle upp tidigt och dra några kilometer på stigarna här utanför. Kanske kan det bli skidåkning i natt istället.
När jag började träna så sa jag att det inte fanns några andra ursäkter än skada och sjukdom. Det funkade bra och jag lyckades hålla det, det gick till och med till överdrift då och då. Men nu har jag gått över någon gräns där jag tror att vila är det som saknas och att det därför är positivt om jag inte tränar. Så var det kanske för några månader sedan, men inte längre. Nu måste jag ha mer. Skolan och brist på tid sätter dock käppar i hjulet. Dåliga ursäkter, jag skulle ju hinna om jag bara hade lite mer disciplin. Disciplin är något som jag saknar både gällande skola, mat och träning just nu. Men om en vecka ser mitt liv annorlunda ut igen, då ska examensarbetet vara klart och därmed lättar den pressen lite. Om en vecka ska jag också ha uppkörningen för att bli spinninginstruktör, då ska mitt program bli godkänt. Ett program som jag endast valt låtar till än.
Dags att ta tag i saker nu, eller om en vecka...

Edit:
Jag gjorde det, jag sprang några kilometer på stigarna här utanför. Vet inte hur många, men det tog 42 minuter. Svaret på hur länge jag sprang är alltså 42.

2 kommentarer:

  1. Du borde istället be om ursäkt till din kropp var gång du utsätter den för en löprunda.

    SvaraRadera
  2. Bara att bita ihop och köra på! Vill du så kommer du få in lite träning mitt bland allt pluggande, stort lycka till med examensarbetet!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se