måndag 24 januari 2011

Första instruktörsdagen!

Här sitter jag och äter massa glass efter att precis ha haft mitt första spinningpass. Vill jag ha glass? Nej. Är det lämpligt att äta massa glass som återhämtningsmat? Nej. Varför gör jag det då? Jo, för jag vill ha en matlåda, så jag slipper att köpa dyra, ganska äckliga baguetter som har ett näringsvärde nära noll i skolan i morgon och alla andra dagar. För att kunna vara nyttig i morgon måste jag alltså vara onyttig i dag. Livet är hårt.

Hur som helst har jag precis haft mitt första spinningpass. I det stora hela gick det bra och det var riktigt kul. Den största tabben jag gjorde var att inte ha någon nedvarvning. Så stretchen påbörjades när pulsen låg på 180 eller något. Klantigt av mig, men lätt åtgärdat till nästa gång.

Ett par av besökarna gav mig beröm för mitt val av musik också. Känns kul då jag inte valde så mycket "vanliga" låtar. Lady Gaga fanns exempelvis inte representerad.

För första veckan på väldigt länge så har jag faktiskt en hyfsad bild över hur min träningsvecka kommer att se ut. I morgon, tisdag blir det simhall, kanske lite gym också. Onsdag bjuder på gym, med instruktör dessutom! Jag vet inte exakt vad jag vill få ut av det, men några tips på bra skadeförebyggande övningar sitter ju aldrig fel, lite slipning på teknik i olika övningar är inte ju inte så dumt heller. På torsdag är tanken att jag ska testa ett långpass. Ett varv runt Alstern får det bli, 21 km. Sub-1:50 annars blir jag nog lite sur. Det kanske är lite vågat i och för sig, men mitt PB på 21 km är 1:33:32. Då var det varken snö eller is och jag var i toppform. Men lite kraft borde jag ha kvar i benen tycker jag. Fredag och lördag får anpassa sig efter dagsformen, om det har kommit mer snö så blir det dock skidor någon av dagarna. På söndag börjar min simskola vilket även Tobias skall följa med på. Det blir ballt! Andra är också välkomna tror jag. Man behövde inte anmäla sig i alla fall. 500kr för 10 gånger, 19:00-20:00 på söndagar. Kom, lika bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se