måndag 14 februari 2011

100k-utmaning dag-2 och spinning

Det har varit en stressad dag med lite mat och lagom mycket träning. Jag gjorde min första dag på praktiken i dag, vaknade kl 06:00 för att komma i tid. Efter att ha varit bortrest sedan i torsdags så var kylen ovanligt tom. Tre knäckebröd och ett ägg fick agera frukost, men för en gångs skull så hade jag förberett en matlåda, så lunchen borde bli bra tänkte jag. Så blev det inte, lite dålig koll på klockan resulterade i att jag missade min lunchrast och jag kunde där med inte äta min matlåda förrän runt 17:00. Sub-optimalt men det gick ganska bra ändå och känns som att min fettförbränning är god nog nu för att inte kräva mat hela tiden.

Jag välkomnades till min praktikplats på ett ovanligt bra sätt faktiskt. Det första min handledare sa var: "Tjena Rasmus! Ligger du i hårdträning? Du ser vältränad ut!" Inget dumt sätt att börja dagen på och en sådan grej kan jag leva på länge.

18:45 var det dags för mig att instruera spinning på KAUIF igen. Alla hjärtans dag hade hittills passerat obemärkt, men det gick hit och inte längre. KAUIF bjöd deltagarna på geléhjärtan. Det var dock ingen stor åtgång på dem.

100k-utmaningens andra mil har just sprungits. Banan jag mätte ut i Google Earth var ganska exakt 10 km. På grund av felspringning blev emellertid den löpta distansen 12,44 km, även det enligt Google Earth. Klockan säger att detta tog 1:04:08 vilket gör mig lite skeptisk till distansen då det kändes som att jag höll ett högre tempo än så. Å andra sidan råkade jag under felspringningen hamna på en stig med mycket snö vilket garanterat tog några sekunder extra. I alla händelser var detta en mycket trevlig löprunda om än lite kall. I morgon kör jag samma, då med GPS för att kolla hur det de facto är.
Den längre versionen med fellöpet. Gissa vart det är!?

Dagens träning:
Spinning: 60 min
Löpning: 12,44 km 1:04:08

2 kommentarer:

  1. ingen dum kommentar du fick. :D Sånt är aldrig fel att höra! ^^

    8 dagar kvar nu då. :P Hoppas du inte är lika osugen som idag resterande dagar...efter praktik o allt sånt skit.

    SvaraRadera
  2. Haha vilket härligt välkomnande! Inte helt fel att få höra en sån sak.

    Om du vill göra blogglistan så kan du ju bara plocka bort de ämnen som du inte vill skriva om. Jag tycker såna listor är sjukt roliga att läsa om på andra bloggar så jag tycker absolut att du ska göra den! =)

    Jag har försökt fokusera på hur jag landar på fötterna nu när jag springer sen din kommentar om det och jag tror att jag har ett rätt så platt löpsteg. Det känns som om jag landar på hela foten, jag har provat att landa på framföten men det känns så onaturligt och verkligen som om vaderna får jobba så mycket mera då. Det kanske är bra iofs?
    Tack och lov känner jag inte av mitt knä någonting så länge jag kör med mina rehabövningar ordentligt.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se