söndag 20 februari 2011

100k-utmaningen dag-7

Då var även dages pass avklarat, lite snabbare än gårdagens men inte lika coolt.
I går sprang jag ut runt 22:30, beväpnad med pannlampa intog jag skogen. Det kan vara bland det coolaste jag gjort. Att på lagom upptrampade snöstigar springa med bara månen och pannlampan som ljuskälla kan vara det mysigaste i hela världen. Om du någon gång drabbas av en dejt med mig så vet du vad som väntar.
Det är ganska svårt att inte tänkte på alla djur som skulle kunna komma och döda en i mörkret. Sådana tankar kommer märkligt nog inte på dagen, inte på samma sätt i alla fall. Varg och eventuellt björn leder på listan över djur som jag är mest rädd för. Antagligen är det helt fel, älgar är nog farligare. Det finns fler av dem i alla fall så det borde vara rimligare att en sådan är i vägen. Lodjur borde inte vara något att vara rädd för eller? Vildsvin finns det inga i Värmland va?
Är det någon som har koll på vilka djur som är farliga? Vad gör man om de kommer?
I alla händelser så tycker jag att både älg och varg ska få vara i skogen, även om jag är tacksam varje gång de håller sig på avstånd när jag gör besök i deras hem.

I dag sprang jag en något kortare version av 12,5 kilometersrundan. Sprang dock ändå på den snöiga stigen, kan inte låta bil stigar. Den var ca 500 meter. Totalt blev dagens runda 11,93 km. Temperaturen låg på -17, så jag hade underställ under tightsen och både buff och rånarluva under mössan.
Jag fick en ny favoritlöparlåt också:

Lite hårdare än föregående topp-3, men riktigt stämningsfull ändå.

Gårdagens träning:
Traillöp: 10,02 på 58:33. Notera traillöp på natt.

Dagens träning:
Löp: 11,93 km på 59:00. Det ger mig en snitt tid på 4:57/km.

1 kommentar:

  1. Älgar är livsfarliga!! Lita på mig, jag har blivit jagad av detta ilskna djurslag två gånger när jag varit ute och ridit. Jag stöter mycket hellre på en varg än en älg ute i skogen.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se