söndag 27 februari 2011

9. Mina inspirationskällor














1. Min idrottsbakgrund
2. I mina öron när jag tränar
3. Ett fint idrottsminne
4. I min träningsväska
5. Favoritmuskel
6. Mål med träningen
7. Favoritövning
8. Favoritmat

9. Mina inspirationskällor


Min absolut största inspirationskälla är Anton Krupicka. När jag ser någon av följande tre videos så går det inte att inte bli sugen på att traillöpa:






Jag följer även hans blogg mer eller mindre slaviskt. Han brukar bara posta ca en gång i veckan där han skriver hur mycket och hur högt han sprungit. Det är alltid imponerande distanser. Jag är glad de gångerna jag har sprungit lika mycket vågrätt som han gjort lodrätt om man säger så. Han brukar också ganska utförligt beskriva de lopp han deltar i. Då han mer eller mindre är lika god skribent som han är löpare så är det alltid kul att läsa hans inlägga, oavsett vad de handlar om.

http://antonkrupicka.blogspot.com/




Kilian Jornet är också en stor inspirationskälla. Grabben är ett år yngre än mig och har redan meriter upp över öronen. Det ger inte bara inspiration utan lite åldersnoja också.












Det finns flera andra elitidrottare som jag blir peppad av men jag nöjer mig här. Men förutom olika människor så är det även massa lopp som gör att jag vill träna och bli bättre. Inte bara lopp heller för den delen, men förmågan att transportera mig långa sträckor själv. Tanken att cykla till Göteborg eller Stockholm istället för att ta buss lockar exempelvis. Eller att ge sig ut på olika upptäcktsfärder med benen som transportmedel.





10. Då mår jag som bäst
11. Favoritkonditionsträning
12. Favoritidrott
13. Mitt bästa kosttips
14. Favoritmellis
15. Då tränar jag allra helst
16. Favoritlivsmedel
17. Mitt måtto
18. En fredagskväll unnar jag mig gärna..
19. Hälsa för mig
20. Det här åt jag idag
21. Därför tränar jag
22. Min favoritfrukost
23. Detta skulle jag vilja utöva
24. Favoritidrottare
26. Så sover jag
27. Detta klara jag mig inte utan
28. Där tränar jag helst
29. Detta tränar jag allra helst i
30. Glöm inte att…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se