fredag 18 februari 2011

100k-utmaning dag-5

Femte dagen är nu avklarad och det börjar kännas i benen. Hade tänkt att gå till gymmet efter VFU-dagen var slut, tänkte sedan även gå på drop in-yoga. Har aldrig testat yoga och tänkte att det vore ballt att göra det. Men icke! De ringde från KAUIF och ville att jag skulle hoppa in för en instruktör som inte kunde i dag, så jag gjorde det istället.
Spinningpasset blev ovanligt tungt och jag kände mig trött redan från start. Det var först när jag kom hem som jag begrep att det kanske kan bero på att jag de senaste fyra dagar har tränat runt 2-3 timmar per dag. Det borde bero på det i alla fall.
Nu på kvällen körde jag ett lite ostrukturerat löppass. Det gick inte att springa där jag tänkt pga snö, så jag sprang omkring och lite planlöst utforskade nya områden. Himlen var helt breathtaking nu på kvällen, stjärnklart och fullmåne. Tyvärr måste man ju hålla ögonen på vägen. Själva löpningen var ganska mysig även om det var ett lidande från start. Det är framförallt vaderna som bråkar lite med mig nu, men det känns inte som en skada utan det gör bara lite ont, typ träningsvärk eller något så jag kör på. Löpningen tog lite över en timme, jag vet inte riktigt hur långt det blev, men jag säger 10 km och låter udda vara jämnt.

Gårdagens träning:
Simning: 1500 m ca 50 min
Gym: Mage, lite ben och lite rygg. Körde mest med boll. 1:15:00
Löp: 10 km 1:07:08. Jag är lite förvånad att det gick så fort. Jag hade en oerhört tung ryggsäck plus att mina vader och höger knät sa ifrån då och då så jag växlade mellan att gå och springa sista halvan. Skulle gissa att jag gick 1-3 km. Sjukt exakt gissning.

Dagens träning:
Spinning: 60 min
Löpning: 10 km 1:03:11

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se