söndag 20 februari 2011

4. I min träningsväska


1. Min idrottsbakgrund
2. I mina öron när jag tränar
3. Ett fint idrottsminne
4. I min träningsväska
Som vanligt krånglar jag till det lite. Min primära syssla är ju löpning, om jag har väska då så är det en ryggsäck med vatten och saker att äta. Men det är bara när jag springer längre än 35 km och det var alldeles för länge sedan nu.

När jag ska till gymmet och/eller simhallen, jag kombinerar ofta det då båda. Då har jag badbyxor, badmössa, simglasögon, handduk, t-shirt, shorts och sist men nästan viktigast, mina Vibram fivefingers. Mina Vibram blir nästan alltid ett samtalsämne med någon främling på gymmet, ganska kul faktiskt. Fler borde testa dem som gymskor tycker jag. Dämpning och annat har väl inte mycket till funktion där ändå?

Om jag packar min väska för spinning så brukar jag byta om hemma. Så det är bara en liten handduk, spinningskor och en vattenflaska som åker ner i väskan. CD och deltagarlista när jag ska vara instruktör också.

Min väska är en svart ryggsäck som har några år på nacken, borde köpa en ny snarast. Men den funkar, helt ok att springa med även när den är tungt lastad. Den är inte speciellt utsedd till träningsväska utan jag använder den till lite av varje. Men det blir ju oftast till och från träning, eller om jag kombinerar löpning och handling. Handling som i att köpa saker inte som i att göra saker.

5. Favoritmuskel
6. Mål med träningen
7. Favoritövning
8. Favoritmat
9. Mina inspirationskällor
10. Då mår jag som bäst
11. Favoritkonditionsträning
12. Favoritidrott
13. Mitt bästa kosttips
14. Favoritmellis
15. Då tränar jag allra helst
16. Favoritlivsmedel
17. Mitt måtto
18. En fredagskväll unnar jag mig gärna..
19. Hälsa för mig
20. Det här åt jag idag
21. Därför tränar jag
22. Min favoritfrukost
23. Detta skulle jag vilja utöva
24. Favoritidrottare
26. Så sover jag
27. Detta klara jag mig inte utan
28. Där tränar jag helst
29. Detta tränar jag allra helst i
30. Glöm inte att…

1 kommentar:

  1. Jo, det finns det ju. Får nog vända mig till dem =). Först ut är seedningsloppet till göteborgsvarvet och sen själva varvet då. Blir nog stadsloppet och tjurruset här i stan också och sen är jag lite sugen på midnattsloppet, antingen i gbg eller sthlm. Så jag har lite planerat =). Aldrig sprungit något annat lopp än vårruset innan så det ska bli spännande!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se