fredag 25 februari 2011

7. Favoritövning

1. Min idrottsbakgrund
2. I mina öron när jag tränar
3. Ett fint idrottsminne
4. I min träningsväska
5. Favoritmuskel
6. Mål med träningen
7. Favoritövning
Jag vet inte om man kan kalla det en övning riktigt. Men favoriten är traillöpning. Jag förstår dock att frågan syftar till något mer specifikt. Det blir mycket svårare att svara på eftersom det är få övningar som jag gillar. Gymmet är nice ändå tycker jag. Skön stämning och ganska soft att gå omkring där och lyfta och trycka lite. Stressa av.

Jag ska inte vara tråkig och dryg så jag väljer några övningar. Balansövningar är lite roligare än andra övningar. Senaste gångerna jag varit på gymmet så har jag stått på balansplatta och kört biceps med en hantel. Jag hitta på denna övningen själv, tror inte jag sett den någonstans i alla fall.  Vad jag gör är att stå på balansplattan och ha hanteln på golvet. Böjer mig ner och tar upp hanteln med höger hand. Reser mig. Gör en biceps curl (heter det så även med en hand?). Böjer mig ner och lägger hanteln på golvet. Reser mig. Gör samma sak fast med vänster hand.
Tänker mig att detta tränar balansen osv lite bättre eftersom man måste röra sig och har mer tyngd på ena sidan än andra.
Testar att spela in en film över hur det ser ut, lika bra!
Där blev det en film också, oväntat. Jag nämner märkligt nog att båda mina datorer är på, detta sker nästan aldrig och jag väljer att utveckla här:
Något blev fel med min mac, så jag har precis formaterat den. Medan jag gör så fipplar jag med min gamla PC. För övrigt borde alla som har mac snarast skaffa mobile me. Guld i ett läge som detta.

Åter till övningen. På filmen är jag ovanligt ostadig, så brukar det inte se ut när jag står på plattan, antagligen fick jag lite prestationsångest nu när jag blev filmad eller något. Det är hur som helst inte så noga, nu har ni fått se hur det går till så det är bara att köra. Do it!

8. Favoritmat
9. Mina inspirationskällor
10. Då mår jag som bäst
11. Favoritkonditionsträning
12. Favoritidrott
13. Mitt bästa kosttips
14. Favoritmellis
15. Då tränar jag allra helst
16. Favoritlivsmedel
17. Mitt måtto
18. En fredagskväll unnar jag mig gärna..
19. Hälsa för mig
20. Det här åt jag idag
21. Därför tränar jag
22. Min favoritfrukost
23. Detta skulle jag vilja utöva
24. Favoritidrottare
26. Så sover jag
27. Detta klara jag mig inte utan
28. Där tränar jag helst
29. Detta tränar jag allra helst i
30. Glöm inte att…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se