torsdag 17 februari 2011

Frågor...och svar på fråga 1

Efter att hos Marieh ha läst om en blogglek där man ska svara på en fråga per dag så kommenterade jag något i stil med: "kul grej, men det var nog frågor som inte riktigt passade mig." Då fick jag ett svar i still med: "jo, lika bra". Så nu gör jag det, jag svarar. Svårt att övertala mig va?

Frågorna lyder:
1. Min idrottsbakgrund
2. I mina öron när jag tränar
3. Ett fint idrottsminne
4. I min träningsväska
5. Favoritmuskel
6. Mål med träningen
7. Favoritövning
8. Favoritmat
9. Mina inspirationskällor
10. Då mår jag som bäst
11. Favoritkonditionsträning
12. Favoritidrott
13. Mitt bästa kosttips
14. Favoritmellis
15. Då tränar jag allra helst
16. Favoritlivsmedel
17. Mitt måtto
18. En fredagskväll unnar jag mig gärna..
19. Hälsa för mig
20. Det här åt jag idag
21. Därför tränar jag
22. Min favoritfrukost
23. Detta skulle jag vilja utöva
24. Favoritidrottare
26. Så sover jag
27. Detta klara jag mig inte utan
28. Där tränar jag helst
29. Detta tränar jag allra helst i
30. Glöm inte att…

Jag passar på att svara på första frågan här då:

1. Min idrottsbakgrund?
Min idrottsbakgrund är mer eller mindre obefintlig. Har aldrig brytt mig det minsta om något sport eller idrott. Varken att titta på eller utöva sport/idrott har intresserat mig.
När jag gick på gymnasiet så började jag gymma och höll på med det ett tag, men sedan fick jag en flickvän och då försvann ju själva syftet. På den tiden var jag ung och dum och tränade för att få tjejer, nu är jag gammal och vis och tränar för att kunna springa coola lopp. Nu för tiden blir jag alltid lite irriterad på folk som tränar för att bli snygga osv. Varför bry sig om vad andra tycker om hur du ser ut? Träna för att det är gött, kul och för upplevelsen istället.
Sommaren år 2009 bestämde jag och Smowler att vi skulle springa Göteborgsvarvet, jag kan inte tala för Smowler men jag var helt ofit så jag började träna som ett litet as. Ökade från en max distans på 3 km till 28 km på några månader. Brorsan var heller inte sen med att haka på loppet. Jag mins inte riktigt vad, men något gjorde att Smowler drog sig ur projektet, men jag och brorsan var kvar.
Så gick det till när jag körde ner i träningsträsket. Nu sitter jag här 1,5 år senare med gym- och simhallskort, en handfull löparskor, skidor och är dessutom spinninginstruktör på ideell basis.
Jag är fortfarande helt ointresserad av sport, men nu uppskattar jag i alla fall bra prestationer, om det gäller konditionsidrotter. Leka med bollar osv kan väl vem som helst?

PS
Holmgren! Du har inte bloggat på ca fem dagar, bio då?
PSS
Du slipper, det görs bara skit nu för tiden ändå.
DS

4 kommentarer:

  1. Fan va gött. Bra idé från Marieh, vem det nu än är. :D
    Bra och utförligt svarat anser jag. ^^

    SvaraRadera
  2. Tack du :)
    Kör den du med, så kan du ju redogöra för ditt bang också ;)

    SvaraRadera
  3. Haha ja, det kanske jag ska göra. :D Kommer bli massa bloggande nu ändå, men får nog plats med ett svar på en fråga, om dagen. :P

    SvaraRadera
  4. Haha härligt med lättövertalade människor. =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se