torsdag 24 februari 2011

6. Mål med träningen

1. Min idrottsbakgrund
2. I mina öron när jag tränar
3. Ett fint idrottsminne
4. I min träningsväska
5. Favoritmuskel
6. Mål med träningen
Målet med min träning är framförallt att få extremt bra konditon. Jag vill kunna genomföra och helst på en bra tid lopp som exempelvis Ultra-Trail du Mont-Blanc (ca 160 km) och Spartathlon (ca 240 km), men det är lång tid kvar tills jag skulle kunna genomföra något av dem.
 
Ett annat mål är att göra en Ironman. Jag har lite smått börjat förbereda mig genom spinning och simning men det kommer att dröja innan jag lägger stort fokus på det. Innan år 2020 är dock tanken att det ska vara gjort. Varken cykling eller simning är något som jag tycker är vansinnigt kul men det kan nog vara ett bra kompliment till löpning. Så det är därför jag även lagt in detta som ett mål.
 
På kortare sikt så är det marathon som gäller. Skulle vilja närma mig tre timmar detta året. Sub-3.30 är mitt mål på Stockholm marathon men mycket lägre än så kommer jag nog inte klara där. I höst kanske det skulle vara möjligt göra maran på sub-3.15 och snabbare än så vet jag inte om jag behöver bli.
 
Hastighet lockar mig alltså inte så mycket utan det är distanserna som är häftiga tycker jag. Fast jag har bestämt mig för att begränsa mig till marathondistanser i år. Min tanke är att jag då ska bygga upp en bra bas för löpning som är lite längre sedan.
 
7. Favoritövning
8. Favoritmat
9. Mina inspirationskällor
10. Då mår jag som bäst
11. Favoritkonditionsträning
12. Favoritidrott
13. Mitt bästa kosttips
14. Favoritmellis
15. Då tränar jag allra helst
16. Favoritlivsmedel
17. Mitt måtto
18. En fredagskväll unnar jag mig gärna..
19. Hälsa för mig
20. Det här åt jag idag
21. Därför tränar jag
22. Min favoritfrukost
23. Detta skulle jag vilja utöva
24. Favoritidrottare
26. Så sover jag
27. Detta klara jag mig inte utan
28. Där tränar jag helst
29. Detta tränar jag allra helst i
30. Glöm inte att…

1 kommentar:

  1. Vilka spännande mål du har! Håller tummarna för dig!

    Sv: Ja, men eller hur? Varför inte satsa på fullkorn, mer fibrer, frukt och grönt och sånt istället?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hälsoblogg Blogg listad på Bloggtoppen.se